• Anonym (Trosan)

Varför bleks trosorna?????

Åhh! Hur ofta ska jag vehöva slänga trosor och köpa nya??? De bleks i grenen!
    Varför då? Kan man förhindra det utan trosskydd?

• Svar på tråden Varför bleks trosorna?????
  • hannis

Ok. Ofräscht med blekt men ren gren? Fattar verkligen inte...

• Anonym (Trosan)

Jag kan ju lösa det så att jag tar på mig finare underkläder på kvällen innan ev myspys så det inte hinner bli något men det blir ju sånt jävla jobb.

Jag använder bara dessa frätta trosor under mensen numera utan att skämmas men jag hatar att behöva köpa nya trosor var och varannan månad

• Harmagedon

Använd ljusa trosor? Syns inte om de bleks.

Har inte stött på fenomenet själv men det måste väl bero på att flytningarna är sura. pH balansen kan ju förändras av en massa grejer. Finns massa knep folk tar till för att få rätt kön på barnet som hänger ihop med det. Kolla nån sådan tråd.

• Anonym (Trosan)
    hannis skrev 2013-03-02 22:35:24 följande:
    Ok. Ofräscht med blekt men ren gren? Fattar verkligen inte...

Nähä...
  • Anonym (Trosan)
    Harmagedon skrev 2013-03-02 22:44:58 följande:
    Använd ljusa trosor? Syns inte om de bleks.

Har inte stött på fenomenet själv men det måste väl bero på att flytningarna är sura. pH balansen kan ju förändras av en massa grejer. Finns massa knep folk tar till för att få rätt kön på barnet som hänger ihop med det. Kolla nån sådan tråd.

Jo jag vet, filmjölk i fjösa m.m men såhär har jag ju haft hela tiden sen jag först fick flytningar. Och med vita trosor söipper jag ju blekningen men de missfärgas av flytningarna som inte går bort i tvätten så då har jag en gul gren i mina vita trosor
  • Anonym (knip)

Jag har märkta samma problem i svarta trosor, problemet uppkom efter att jag fick barn. Frågade min gynnar om det som så att mitt Photoshop vår bra i underlivet och att blekning i trosor oftast kommer av urinläckage. Det drabbar oftast efter graviditet, och kan lycka vid ex nysning eller annan ansträngning. Det är bara att knipa på ;)

• Anonym (knip)

Äsch jäkla platta, mitt ph i underlivet, här ju inget Photoshop där. Och det är ingen lycka utan läcker

• Anonym (Trosan)
    Anonym (knip) skrev 2013-03-02 22:51:49 följande:
    Jag har märkta samma problem i svarta trosor, problemet uppkom efter att jag fick barn. Frågade min gynnar om det som så att mitt Photoshop vår bra i underlivet och att blekning i trosor oftast kommer av urinläckage. Det drabbar oftast efter graviditet, och kan lycka vid ex nysning eller annan ansträngning. Det är bara att knipa på ;)

Jag har inga barn och tror inte jag läcker :S
  • hannis
    Anonym (Trosan) skrev 2013-03-02 22:50:05 följande:

Nähä...
    Nej, vem tittar i dina trosor? Har inte fått nåt svar ännu. 

Under mina snart 20 år som sexuallt aktiv har aldrig någon man bett om att få titta i min trosgren. När skulle han se den liksom?  Tittar du i hans kalsonger efter bromsspår också? 
  • ScandinavianMom

Jag skulle tippa på urin. Mina trosor blir också så efter ett tag. Man behöver inte ha läckage för att urin ska komma på trosan. Det kan vara droppe kvar i urinröret efter att man har kissat som rinner sen i trosan när man reser sig upp från toaletten. 

Svar på tråden Varför bleks trosorna?????