• orolig2121

Varför föda naturligt?

Varför vill så många tjejer föda naturligt? Om jag hade varit kvinna hade jag absolut velat ha ett planerat kejsarsnitt. Herregud, jag vill ju ha bedövning hos tandläkaren. Naturlig förlossning? Nej tack!

Visst, jag hade ju kunnat chansa på att få en enkel förlossning, men aldrig i livet att jag hade riskerat en svår förlossning. De sistnämnda är ju inte direkt ovanliga.

Kostnader för samhället? Bagatellartade i sammanhanget om du frågar mig. I så fall kan vi ju börja spara in på narkos vid blindtarmsoperationer också.

Risker vid kejsarsnitt? Nej, inte om det är planerat. Den statistik som presenteras är alltid vriden så att den ska se så illa ut som möjligt för kejsarsnitt, men om man tittar lite noggrannare så ser man att riskerna inte är högre med ett planerat kejsarsnitt. 

• Svar på tråden Varför föda naturligt?
  • Anonym
    orolig2121 skrev 2013-03-04 23:02:53 följande:
    Risker vid kejsarsnitt? Nej, inte om det är planerat. Den statistik som presenteras är alltid vriden så att den ska se så illa ut som möjligt för kejsarsnitt, men om man tittar lite noggrannare så ser man att riskerna inte är högre med ett planerat kejsarsnitt. 
    Öh, så enligt dig finns det inga risker vid planerade ks? Ska hälsa det till mina vänner som har fått problem med ärren, avkapade äggledare och andra problem på grund av planerat ks. Kan man så bör man ju försöka föda naturligt men det finns ju en del medicinska och psykiska problem som gör att ks kan vara en bättre lösning ibland.
  • ummabdilleh
    JAG är BÄST skrev 2013-03-05 16:27:20 följande:

Jag är myndig å kan ta mina egna beslut,,,vill jag inte amma så kan ingen tvinga mig amma å jag skulle skita högaktningsfullt i vad andra tycker,,, det handlar inte om lathet, egoism utan en KÄNSLA jag har och den kan INGEN annan än jag känna!!!

Som jag skrev de FLESTA väljer att föda vaginalt så varför inte ge det FÅTAL som vill ha KS det??
    Det är en struntsumma det handlar om i slutänadn ändå.   
    precis som jag sa...da tillhor du de som ar egoister och tanker pa sitt basta inte barnets, for du valjer att inte amma trots att det ar det basta for barnet, om man kan..
  • Hannah76

Jag valde eda under min första förlossning, för att jag lyssnade på vad andra tyckte. Det fungerade dåligt för mig, det blev en låååång förlossning som slutade med sugklocka.

När barn nummer två skulle födas visste jag att jag inte ville ha mer bedövning än lustgas. Och det var perfekt för mig. Nu kunde kroppen göra sitt jobb utan att bli störd. 

• Inima
    JAG är BÄST skrev 2013-03-05 21:54:34 följande:

Ööööhhhh hallåå!!!!

Amning är inte rellavant här överhuvudtaget utan SKADOR  & KOMPLIKATIONER som kan visa sig från båda håll...Du pratar bara om skador ang KS men inte skdador som upptråder via vaginala förlossningar. Vilket jag anser fegt.

Jag står för både föda vaginala förlossninagr för dom som VILL men även KS för dom som vill. Det ska vara ett SJÄLVAL för varje enskild kvinna!!! Å det ska INTE ifrågasättas......    
    Är det någon som tyvärr sänker hela nivån på denna tråden så är det du. 

Lägg ner och diskutera som en vuxen människa tack. Nu var det amning som togs upp och jag valde att svara. Eller du är en liten trådpolis som delar ut böter när något som inte passar dig kommer på tal?

Jag är FÖR vaginala förlossningar, så självklart tar jag upp nackdelar med snitt. Är du för snitt så tar du upp nackdelarna med vaginala förlossningar, den diskuteras nackdelarna och hur andra ställer sig till detta.

Du får gärna kalla mig feg, jag skiter i vilket. Men du bestämmer fan inte vilka för och nackdelar som jag ska ta upp, eller om jag ska diskutera hur amningen kan påverkas p.g.a att mammans hormoner inte kickat igång innan snittet. Det kan du faktiskt glömma. 

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • gbgumman

1 hälsosammare
    2 en fantastisk upplevelse, inget är jämförbart med känslan att låta urkvinnan i en få vara delaktig i ens liv. Känna krafterna i kroppen och känslan att få vara delaktig i ens livs äventyr. Vetskapen och att denna känsla har miljoner kvinnor innan mig haft genom historien och nu är det min tur att få få äran att vara med i historien.

• Anonym (Anna)
    JAG är BÄST skrev 2013-03-05 22:58:34 följande:

Jaha då var vi där igen

Jag har inte lust att betala för någons behandling som fått cancer av rökning,,,betalar hellre KS för at en kvinna sk må bra.  

Eller hur lågt ska vi dra diskussionen?? tycker du??+  
    Är det någon dom drar diskussionen lågt så är det du själv. 
  • Minnie7

Lövet- lite svårt att jämföra tycker du inte? Vaccinationer är frivilliga för det första, där gör du ett val. Beroende på vilken typ av vaccin så finns det andra medel också. Men det krävs att man är påläst och vet om det. För det andra, hade hälften av alla barn fått men av vaccin så hade det förbjudits på en gång. Det finns ett säkert alternativ till vaginal förlossning så varför inte låta kvinnor välja det om de vill? Varför utsätta sig för 50% risk att få men om man inte behöver? Varför inte ta till sig forskning och försöka utveckla förlossningsvården istället för att stoppa huvudet i sanden och tänka att det där händer inte mig? Så länge vi inte reagerar och kräver bättring händer inte ett skit!

• Minnie7

Ummandilleh- vänd på det istället. Kanske INTE är egoist just för att man vill vara den bästa mamman man kan? Om det skulle vara pga att inte amma eller att föda med kejsarsnitt så vadå?

Svar på tråden Varför föda naturligt?