• La Lola

    När slutade ni samsova med era barn?

    Alma var 5 år när hon började sova på en madrass i vårt sovrum istället.
    Hade hon legat i eget rum hade jag inte upptäckt hennes första epilepsianfall.

    Samsover med Hedda för ska fylla 4 år.
    Hon väljer ibland sin säng som står i vårt sovrum men sover bara där i några timmar.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2013-03-08 22:40:55 följande:
    Alma var 5 år när hon började sova på en madrass i vårt sovrum istället.
    Hade hon legat i eget rum hade jag inte upptäckt hennes första epilepsianfall.

    Samsover med Hedda för ska fylla 4 år.
    Hon väljer ibland sin säng som står i vårt sovrum men sover bara där i några timmar.
    som ska fylla
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Antilopen skrev 2013-03-09 09:06:25 följande:

    Ni delar alltså säng med Hedda, och delade med Alma fram tills hon var 5? Får jag fråga hur bred säng ni har? Vi ska köpa ny säng/-ar och jag funderar på vad vi ska satsa på för att alla ska få plats! Just nu sover mannen i gästrummet på en 90-säng och jag och 1,5-åringen delar på en 120-säng, men vi vill helst sova allihop tillsammans.
    160s räcker för oss.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Antilopen skrev 2013-03-09 09:09:02 följande:

    Oj, det var mindre än jag trodde! Vad bra! Då sover gubben med er också eller?
    Han har gjort tills för några månader sen då jag höll på att bli galen av hans snarkande! Nu sover han i källaren men vi fick plats utan problem i sängen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Rummeltass skrev 2013-04-30 16:22:04 följande:
    Ni som samsover med era barn i massvis med år, hur vårdar ni vuxenrelationen? Hur får man ett fungerande sexliv med barn konstant i sovrummet? 
    Antagligen på samma sätt som de som inte samsover?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Rummeltass skrev 2013-04-30 16:44:03 följande:
    Hur menar du nu? Det blir ju ganska naturligt och lätt så när man gått och lagt sig för kvällen att man kramas och börjar pilla på varandra och blir sugna, det lär man väl ändå inte göra med en t ex sjuåring i sängen? Givetvis har man sex i andra rum och på andra ställen också, utöver detta.
    Är det? Jaha ja det verkar ju vara så att de som inte samsover mest pippar i sängen vid läggdags.....Beror det på dålig fantasi måntro?

    Jag förstår inte varför sexlivet för nån som samsover skulle vara annorlunda än för nån som inte samsover.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden När slutade ni samsova med era barn?