• Anonym

Är botox farligt?

Skulle gärna höra om dina erfarenheter av botox. Är det farligt att använda? Jag skulle vilja testa för jag har så många bekymmersrynkor i ansiktet, som gör att jag ser trött och arg ut fastän jag inte är det. Men är det inte farligt att ta dessa botoxsprutor? Och effekten sitter väl inte i så länge heller så om man måste förnya dem en eller två gånger i året så på sikt - skadar det inte hälsan? Är lite fundersam. Kan man få allergiska reaktioner mot botox?

• Svar på tråden Är botox farligt?
  • Anonym

Är det ingen som provat på botoxbehandling?

• Anonym

Det är ett nervgift så självklart finns det risker för hälsan. Min mamma fick det bekostat av landstinget i ansiktet p.g.a svettningar och hon mådde dåligt efter det så hon har inte fortsatt med det.

Kolla upp vilka kliniker som är mest erfarna och gå på en konsultation (oftast gratis) så kan du säkert få mer information.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-09 22:25:38 följande:
    Det är ett nervgift så självklart finns det risker för hälsan. Min mamma fick det bekostat av landstinget i ansiktet p.g.a svettningar och hon mådde dåligt efter det så hon har inte fortsatt med det.

Kolla upp vilka kliniker som är mest erfarna och gå på en konsultation (oftast gratis) så kan du säkert få mer information.

På vilket sätt mådde hon dåligt?
  • Lindsey Egot the only one

Man kan även ge det till de som har CP skada så de inte är så spända i musklerna.

• Anonym

Jag har inte testat botox, men funderat på någon filler istället typ Restylane. Jag tror det är säkrare och jag är rädd att det är obehagligt att vara aningens förlamad i ansiktet vilket man slipper med filler. Har hört att en del tycker det känns jobbigt med Botox, särskilt i början att inte kunna använda musklerna.

• RÖV

Nej fyfan spruta inte in massa onödig skit i ansiktet. Du är fin som du är, naturlig! tycker det är förfärligt med 40+ are som vill se ut som 20åriga Barbies.

• Novelli

Måste faktiskt hålla med Röv ang detta. Man vet inte effekterna på lång sikt, men något säger mig att prognosen är dålig. Är man gammal så är man. Vi har ju haft vår ungdom, låt ungdomarna ha sin ungdom ifred. Den enda som verkligen kan se ut som en 20-åring är en rktig 20-åring. Gamlingar som försöker se ut som 20 är rent patetiska,och man ser ju att det inte är en äkta ungdom.

5 barnsmamma, 85,90,98,99 och 11
  • Anonym

Jag siktar inte på det, att se ut som en 20åring. jag siktar på att inte se arg och trött ut. Mina rynkor får synas men i pannan vill jag få bort den bekkynmersrynka som gör att jag ser arg ut, då jag inte är en arg person men jag ger det intrycket. Det känns inte alls kul.

Du som skrev om Restylane. Hur lång effekt har det? Blir det ett naturligt resultat?   

• Dagdrömmaren

Botox brukar se ut som skit om det inte görs rätt... men nej... farligt är det väl inte... om de inte råkar spruta in det i blodomloppet eller du råkar andas in det, då är det rät kört :D Rest in peace liksom

Svar på tråden Är botox farligt?