Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-13 21:37:09 följande:
Tack för de orden!
Jag har också argynkor. Och hängande hud över ögonen som hänger ner över ögonlocken. Påsar under ögonen. Åldersfläckar. Slapp hud kring käkarna. Kalkonhals. Mungipor som går ner i surmun. Etc etc.
Men det är så jag ser ut. Jag ser inte ut som när jag var tjugo eller trettio men så är jag över fyrtio också. Och det är okej. Jag älskar absolut inte allt i mitt utseende, men jag accepterar det och tycker jag är värd bättre än att göras om och att spruta in gifter i kroppen.
(Återigen OT men jag har svårt att inte skriva för jag blir så ledsen över att det här behovet finns.)
Precis, du skulle då se mig, eller det ska vi kanske bespara dig.
Men som du skriver, vi åldras, det är fullt naturligt och så är vi skapta.
Det är väl just det faktum att man inte kan acceptera sig själv som man är, och det tryck som sätts på kvinnor att dom ska vara si eller så, att dom inte duger om dom inte ger sina pengar till skönhetsindustrin, för då blir dom lite bättre, men aldrig goda nog.
Den är såå fel, när dom duger precis som dom är och när dom inser det så strålar dom, och får den där karisman som gör att man bara vill tycka om dom.
Det är härligt att se, även om det är en människa med aldrig så många skavanker.
Den insikten önskar jag alla kvinnor.