• Anonym

Är botox farligt?

Skulle gärna höra om dina erfarenheter av botox. Är det farligt att använda? Jag skulle vilja testa för jag har så många bekymmersrynkor i ansiktet, som gör att jag ser trött och arg ut fastän jag inte är det. Men är det inte farligt att ta dessa botoxsprutor? Och effekten sitter väl inte i så länge heller så om man måste förnya dem en eller två gånger i året så på sikt - skadar det inte hälsan? Är lite fundersam. Kan man få allergiska reaktioner mot botox?

• Svar på tråden Är botox farligt?
  • Dagdrömmaren
    Dagdrömmaren skrev 2013-03-10 08:49:11 följande:
    Botox brukar se ut som skit om det inte görs rätt... men nej... farligt är det väl inte... om de inte råkar spruta in det i blodomloppet eller du råkar andas in det, då är det rät kört :D Rest in peace liksom
    rätt*
    står inte ut med mina egna stavfel
  • Anonym

Hur påverkar detta ämne hälsan? Finns det några studier? Är Restylane säkrare at använda? Finns det andra sätt att släta ut bekymmersrynkor?

• FruOMor

botox och restylane är bra saker, bra till många olika saker och jag lägger gärna flera tusen på de för att slippa se ut som ett argt russin när jag blir äldre, nu brukar jag bara fixa mina skåror i pannan och lite kring ögonen för att se lite mer pigg ut istället för trött och hängig.. 
    nu vet jag inte var du bor men ja kan rekommendera  proforma clinic i sthlm sen vet jag en del kliniker i usa samt spanien som ger ett grymt resultat!

• Anonym
    FruOMor skrev 2013-03-10 10:23:16 följande:
    botox och restylane är bra saker, bra till många olika saker och jag lägger gärna flera tusen på de för att slippa se ut som ett argt russin när jag blir äldre, nu brukar jag bara fixa mina skåror i pannan och lite kring ögonen för att se lite mer pigg ut istället för trött och hängig.. 
    nu vet jag inte var du bor men ja kan rekommendera  proforma clinic i sthlm sen vet jag en del kliniker i usa samt spanien som ger ett grymt resultat!

Vad är du  mest nöjd med, Botox eller Restylane?
  • Denise87

TS, jag tror inte det finns några kända risker värda att bry sig om, botox är jättebra framförallt för att hindra rynkor innan de uppkommer, de bedövar muskeln så att man inte kan göra den rörelsen som skapar rynkan, finns det då en rynka där kommer den att bli mindre med tiden. 

Restylane används för att fylla ut rynkor och då finns det ett bättre nyare alternaiv som heter stylage, det håller längre.

Gå på en konsultation så hjälper dem dig =)

Du kan ju alltid prova, o de e beroendeframkallande! 

• FruOMor
    Anonym skrev 2013-03-10 10:26:35 följande:

Vad är du  mest nöjd med, Botox eller Restylane?
    Det beror på vad du ska fylla, nu är jag inte så gammal än och väntar hellre med botox tills mina äldre dar och mina djupare skåror dyker upp då botox är ett kraftigare preparat och använder mig av fillers..
    Jag rek dig att börja med fillers för att testa dig fram och se om de hjälper dig och med tiden gå över till botox..
    Alla är olika och har olika typer av rynkor därför är det viktigt att testa vad som passar just dig men som sagt börja med olika typer av fillers först, det är min rekomendation.  
  • Anonym (Rynkig kärring)

Herregud. Varför denna utseendehysteri där man inte får se ut som man gör? Jag har fått rynkor, hängande ögonlock, rynkig hals och åldersfläckar här och där - för att jag är i den ålder jag är och för att jag levt det livet jag levt. Jag förstår verkligen inte denna skräck för rynkor och att bli äldre. De flesta tycker att det är hemskt med alla dessa flickor som får anorexia och de flesta av oss säger förhoppningsvis till unga tjejer att de duger precis som de är när de själva bara hittar fel. Men hur ska vi kunna statuera exempel att verkligen tror på när vi själva sprutar in nervgift, fillers och lyfter oss både här och där?

Det är inte fult att bli äldre, det är inte fel att se ut för den ålder man är. Det yttre speglar också den inre resan, alla erfarenheter, allt man varit med om. Varför vill man tvätta bort det?

Om du nu ser arg och trött ut så le då för fan så är problemet löst - utan en massa ingrepp.

• So far away
    Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-10 11:36:02 följande:
    Herregud. Varför denna utseendehysteri där man inte får se ut som man gör? Jag har fått rynkor, hängande ögonlock, rynkig hals och åldersfläckar här och där - för att jag är i den ålder jag är och för att jag levt det livet jag levt. Jag förstår verkligen inte denna skräck för rynkor och att bli äldre. De flesta tycker att det är hemskt med alla dessa flickor som får anorexia och de flesta av oss säger förhoppningsvis till unga tjejer att de duger precis som de är när de själva bara hittar fel. Men hur ska vi kunna statuera exempel att verkligen tror på när vi själva sprutar in nervgift, fillers och lyfter oss både här och där?

Det är inte fult att bli äldre, det är inte fel att se ut för den ålder man är. Det yttre speglar också den inre resan, alla erfarenheter, allt man varit med om. Varför vill man tvätta bort det?

Om du nu ser arg och trött ut så le då för fan så är problemet löst - utan en massa ingrepp.

Varför klaga på oss som använder  botox och fillers? Jag klankar inte ner på människor som vill åldras naturligt.
  • Anonym (funkar)

Gör det på en seriös klinik. Man ska ha botox mot rynkor i övre delen av ansiktet, i nedre delen kan man ha Restylane. Jag har botox kring ögonen och ser piggare ut. Blev just tagen för 26 år, är 39. Do it,..

Svar på tråden Är botox farligt?