• Anonym

Är botox farligt?

Skulle gärna höra om dina erfarenheter av botox. Är det farligt att använda? Jag skulle vilja testa för jag har så många bekymmersrynkor i ansiktet, som gör att jag ser trött och arg ut fastän jag inte är det. Men är det inte farligt att ta dessa botoxsprutor? Och effekten sitter väl inte i så länge heller så om man måste förnya dem en eller två gånger i året så på sikt - skadar det inte hälsan? Är lite fundersam. Kan man få allergiska reaktioner mot botox?

• Svar på tråden Är botox farligt?
  • Anonym

Hur ofta måste du ta det?

Anonym (funkar) skrev 2013-03-10 13:42:25 följande:
    Gör det på en seriös klinik. Man ska ha botox mot rynkor i övre delen av ansiktet, i nedre delen kan man ha Restylane. Jag har botox kring ögonen och ser piggare ut. Blev just tagen för 26 år, är 39. Do it,..

Finns det nån risk man kan få det i blodomloppet då? Kanske dum fråga...?
  • Anonym (funkar)

Nej, det är pyttepyttesmå stick. Jag har precis börjat och gör det var 4e månad men sen kan man göra mer sällan, känner en tjej som gör var 8e månad. 

• Anonym (Rynkig kärring)
    So far away skrev 2013-03-10 13:35:43 följande:

Varför klaga på oss som använder  botox och fillers? Jag klankar inte ner på människor som vill åldras naturligt.
    Jag klagar inte på er som använder det men jag är väldigt mycket emot att detta skapade behov ens finns. Jag tycker det är horribelt att det budskap som ges är att det viktiga hos en människa är utseendet och sen att det dessutom inte duger som det är utan att göras om.
  • Anonym
    Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-10 16:14:33 följande:
    Jag klagar inte på er som använder det men jag är väldigt mycket emot att detta skapade behov ens finns. Jag tycker det är horribelt att det budskap som ges är att det viktiga hos en människa är utseendet och sen att det dessutom inte duger som det är utan att göras om.

Som nybliven singel känner man inte sig direkt som världens pangbrud. Jag är gammal, fet och har åldrats jättemycket känns det som. Något måste man ju göra....Vill inte leva ensam utan hitta en man att dela livet med.
    Anonym skrev 2013-03-10 16:17:03 följande:

Som nybliven singel känner man inte sig direkt som världens pangbrud. Jag är gammal, fet och har åldrats jättemycket känns det som. Något måste man ju göra....Vill inte leva ensam utan hitta en man att dela livet med.
    Men det är ju det som är så jävla sorgligt, att du inte inser ditt värde och att du duger att träffa en man som du är utan att spruta in en massa skit i ansiktet. Du är fantastiskt som du är, värd att älskas som du är. När ett förhållande avslutats är man ofta trasig inuti, rädd för  ensamheten många gånger men för mig är det horribelt att lösningen ligger i att ta bort något naturligt i sitt utseende för att passa in i en mall där rynkor och annat som är helt jävla naturligt inte får existera. Män som stödjer detta är inte några män att ha enligt mig heller.

Som jag skrev tidigare, jag är inte emot er som använder dessa grejer och om du tror att du mår bättre av att göra det TS så fine. Men jag jobbar med unga tjejer, tjejer med anorexi, bullimi och självsvält, tjejer som på olika sätt känner att de inte duger, som redan i 20-årsåldern blir helt förstörda över "en rynka i ögonvrån", som är helt förstörda för att de inte har råd med löshår, att operera in silikon i brösten, ankläppar etc. Det budskapet jag vill ge dessa unga tjejer är att de duger som de är och hur fan gör man det när vuxna kvinnor inte anser att de duger som de är utan att manipulera sitt utseende.

Men jag ska lämna tråden och låta er diskutera i fred så att du får de tips du vill. Lycka till i framtiden!
  • Jisa

Ja vill man stödja plågsamma djurförsök kan
    man ju använda botox.

• Anonym
    Anonym (Rynkig kärring) skrev 2013-03-10 11:36:02 följande:
    Herregud. Varför denna utseendehysteri där man inte får se ut som man gör? Jag har fått rynkor, hängande ögonlock, rynkig hals och åldersfläckar här och där - för att jag är i den ålder jag är och för att jag levt det livet jag levt. Jag förstår verkligen inte denna skräck för rynkor och att bli äldre. De flesta tycker att det är hemskt med alla dessa flickor som får anorexia och de flesta av oss säger förhoppningsvis till unga tjejer att de duger precis som de är när de själva bara hittar fel. Men hur ska vi kunna statuera exempel att verkligen tror på när vi själva sprutar in nervgift, fillers och lyfter oss både här och där?

Det är inte fult att bli äldre, det är inte fel att se ut för den ålder man är. Det yttre speglar också den inre resan, alla erfarenheter, allt man varit med om. Varför vill man tvätta bort det?

Om du nu ser arg och trött ut så le då för fan så är problemet löst - utan en massa ingrepp.
    Jag förstår din välvilja men anorexia beror inte på skönhetshysteri. Det ligger psykiska problem bakom ätstörningar, och i många fall ADHD. Helt off topic, men skönhethysteri har inte med ätstörningar att göra.
    Anonym skrev 2013-03-10 23:06:15 följande:
    Jag förstår din välvilja men anorexia beror inte på skönhetshysteri. Det ligger psykiska problem bakom ätstörningar, och i många fall ADHD. Helt off topic, men skönhethysteri har inte med ätstörningar att göra.
    Nej självklart är anorexia och andra ätstörningar grundade i psykisk problematik men jag drar paralleller ändå då det ofta börjar med en "önskan att bli smal", att stämma in i idealet och hur man ska se ut för att duga. Och där kommer tyvärr skönhetsidealet i många fall in då det väldigt smala (på gränsen till eller rent av undervikt) är det som anses fint och normalvikt närmare anses som övervikt om du tittar till idealet idag. Att tro att unga tjejer inte påverkas av det är naivt, att tro att det inte påverkar deras självkänsla och syn på egenvärde lika så. Många tjejer tar upp Kissie som ideal och det skrämmer mig. Synsättet att fokusera på det yttre (om jag blir smal och får kontroll på kroppen så kommer jag att må bra), att fokusera på det man anser fult och tro att lyckan kommer när man förändrat det, att inte se det som är bra med en själv är sorgligt. Och det jag menar är att om inte vi vuxna kan acceptera våra "skavanker" (hatar det ordet när det kommer till något som är naturligt men i alla fall) så är det ganska lönlöst att försöka övertyga unga tjejer att de duger som de är när vi själva som förebilder inte kan stå för det.

(Men det är egentligen helt OT, så förlåt för det.)
  • Novelli

Min tanke är att om man håller på att fylla på och fylla på så måste det ju på sikt töja ut huden ännu mer och frågan är om man kan fortsätta i all evighet och hur man kommer se ut om 30 år typ?

5 barnsmamma, 85,90,98,99 och 11
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-10 16:17:03 följande:

Är det inte bättre att gå ner i vikt istället för att vara fet och rynkfri?
    Jag är gammal inte fet dock, som tur är har jag mest skrattat i mitt liv så rynkorna är inte arga, börja le så mjukas nog  de arga linjerna upp. 
Svar på tråden Är botox farligt?