• Mor till Ella

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Hur många uppsättningar kläder har du till ditt/dina barn.

Mina döttrar har hur mycket kläder som helst.

Jag har ca 80 uppsättningar var till mina barn.

Finklänningar&strumpbyxor
    Klänningar & strumpbyxor/leggings 
    Tunika & leggings
    Tröja & kjol & strumpbyxor/leggings
    Tröja och jeans
    Mjukis set

Jag skulle ju kunna låta bli att tvätta i 80 dagar men skulle inte vilja ta hand om det tvättberget. Mina barn kan inte ha samma kläder mer än 1 dag. Jag tvättar ca 10 maskiner tvätt i veckan men ändå är det fullt av tvätt i tvättstugan. Jag hinner inte med hur gör ni?        

• Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?
  • Nyfiken gul

Ts - ärligt talat - hur mycket av dessa kläder används egentligen om du tänker efter? 

även barn får ju favoritkläder och vill ju mest ha just sina favoriter.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • viseversa

Har tre barn och dom har väl ca 20 uppsättningar kläder var. Både byxor och tröjor. Och minst ett par ombyten ytterkläder var och minst 2 par skor var. Lite för mycket egentligen. Men jag älskar att köpa kläder.

• yohio

Här tvättas det 2-3 maskiner om dagen , 4-5 på söndagar då vi bäddar rent i sängar ! Fast kläder har barnen i överflöd , vi älskar att shoppa kläder !

• AAS10

jag tror min son har 
    12 par byxor
    35 långärmade tröjor
    12 kortärmade tröjor
    5 hoodtröjor
    7skjortor
    20 par kallingar
    25par strumpor

är alldeles för mycket då han bara alltid tar det översta ut lådorna... 

• viseversa

Vi har ingen egen tvättmaskin. Så en gång i veckan har vi tvättstugan och då tvättas 4-6 proppfulla maskiner tvätt. Vi är 3 barn och 2 vuxna. Snart 4 barn dock. Bf+3 idag : (

• Natulcien
    Makrame skrev 2013-03-13 07:05:55 följande:
    10 maskiner i veckan? Tycker inte man ska tvätta sånt som inte är smutsigt. Enstaka fläckar kan man ta bort utan att tvätta hela plagget. Nu är jag miljö-nörd och har inte 80 uppsättningar, utan alldeles lagom med kläder!
    Ja, det låter hysteriskt.

Vi är, i och för sig, bara tre. Men tvättar bara 2 maskiner i veckan.

Sonen byter inte kläder varje dag. Men ca varannan. Byxor kan han ibland ha i tre dagar. Han är snart 2,5 år. Så skitig blir han ju inte. När han äter har han en kökshandduk i knät så att inte det blir så mycket matkladd.

Han har kanske 10 långärmade t-shirts och lika många kortärmade. Kanske 6-7 mjukisbyxor och lika många "riktiga" långbyxor. De växer ju ändå så fort, så att ha mer än så verkar ju vansinnigt...
  • WSalma

Vet inte hur många uppsättningar vi har, men jag tvättar i snitt minst en maskin om dagen ungefär. Min son behöver oftast byta kläder efter varje måltid (det går lite i perioder dock). Han vägrar haklapp för närvarande, men vill göra allt själv, så kläderna blir väldigt smutsiga...

Sedan kanske en maskin med sängkläder, en med handduckar och tvättlappar etc, min man behöver en ny skjorta varje dag, vi byter ju själva underkläder/tshirts dagligen osv. Räknar med att det blir mer tvätt med nya bebisen också (fast storebror var inte så farlig som bebis, varken kräktes eller bajsade igenom särskilt mycket. Dock lyckades han kissa på oss ganska ofta vi blöjbyte, så vi fick ju klä om oss oftare...)

• Indianica

Jag tvättar tio maskiner i veckan, men då har jag två skolbarn som sportar och då krävs ju att träningskläder tvättas och det blir en hel del. Mina barn smutsar oxå alltid ned sig lite, så att bara vädra funkar inte. Dessutom tvättar man ju sängkläder och även det fyller maskinerna. Jag fattar inte själv hur folk klarar sig på typ 2 maskiner per vecka Obestämd

Mina barn har inte så många ombyten. Jag har utöver några sportset, köpt kläder så det räcker i en hel vecka om de byter varje dag, blir alltså runt 7 underdelar och något fler överdelar eftersom jag älskar att köpa roliga tröjor . Men jag köper dessutom nästan bara märkeskläder och då blir det lite för dyrt att bygga en jättegarderob av plagg om kostar runt 400 kr styck... 

• sasso78

Har rätt mycket till mina två mer än vad de behöver egentligen men ärver mycket och köper mycket på secondhand också men 80 uppsättningar är de inte i närheten av. De har så jag skulle kunna låta bli att tvätta i drygt 3 veckor men tvättar runt 5 maskiner i veckan ändå.  

Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?