Baktakt skrev 2013-03-15 13:13:51 följande:
Ca 10 uppsättningar kläder, plus 2-3 uppsättningar finkläder, vilket mest är i nästa storlek och därmed kommer att användas till vardags.
Om jag ser att kläderna riskerar att inte räcka innan nästa tvättid (tvättar med 6-10 dagars mellanrum) så går jag och shoppar det som behövs. Det sker ju oftast när man nyligen fått sortera ut något som varit för litet, så det är ju inte som att det händer oväntat och man måste rusa ut i panik.
Blir lika förvånad varje gång jag ser folk sälja kläder på Tradera som använts max 1-2 gånger, om alls. Kan inte låta bli att undra
vad de jobbar med för att ha råd om de har ovanligt många och givmilda vänner/släktingar med "fel" smak (som inte undrar varför deras kläder aldrig används) när de dyker upp på Lyxfällan
Jag är undersköterska, min man it-arkitekt/sportkommentator.
Ja vi har en hel del givmilda släktingar/vänner som mer än gärna köper kläder till vår dotter, en del plagg gillar hon, en del inte - handlar inte så mycke om givarens smak som om vår dotters
Lyxfällan ? Ingen större risk för vår del, vi köper inte mer kläder än vi anser oss ha råd med
Man kanske måste titta lite utanför sin egen lilla bubbla och inse att även om man själv inte har en ekonomi som mäktar med klädinköp för 1-2000:-/ mån så kan andra ha det utan att för den sakens skull förköpa sig eller sätta sig i skuld.
Världen är trots allt lite större än just den man själv lever i