• Mor till Ella

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Hur många uppsättningar kläder har du till ditt/dina barn.

Mina döttrar har hur mycket kläder som helst.

Jag har ca 80 uppsättningar var till mina barn.

Finklänningar&strumpbyxor
    Klänningar & strumpbyxor/leggings 
    Tunika & leggings
    Tröja & kjol & strumpbyxor/leggings
    Tröja och jeans
    Mjukis set

Jag skulle ju kunna låta bli att tvätta i 80 dagar men skulle inte vilja ta hand om det tvättberget. Mina barn kan inte ha samma kläder mer än 1 dag. Jag tvättar ca 10 maskiner tvätt i veckan men ändå är det fullt av tvätt i tvättstugan. Jag hinner inte med hur gör ni?        

• Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?
  • Annsiss

Har inte mkt kläder till dottern snart tre räcker väl kanske en vecka inte om hon är på förskolan då brukar det bli tre klädbyten / dag , har inte en massa finkläder då det inte finns tillfällen för dessa. Gillar kläder men tycket det är tråkigt med sånt som inte används och har därför mindre, känns inte värt att ha fina klänningar som bara ligger tex

• Duckan

80 uppsättningar?!
    Det skulle vi inte ens ha plats för. Hon har ett gäng tajts, tröjor, t-shirts, strumpor, klänningar, men inte mer än så.
    Finner inte något behov av att ha mera då plaggen inte hinner användas och hon själv är med och väljer så det blir ändå samma som går runt.

• nozpa

Har för mycket kläder.. Både till barnen och till mig själv. Men kläder är ett stort intresse för mig. Ska snart iväg och shoppa lite vårkläder faktiskt.. Vågar inte tänka på hur många uppsättningar dom har. ;/

• Apopan

Köper alla barnkläder begagnat, så då har en haft råd att köpa en hel del och det blev lite mycket ett tag. Numera har jag dock inte mer kläder än att det räcker för ett par veckor om en byter varje dag. Rätt skönt faktiskt ^^ Men då gäller det nästan ytterkläder också, och det ser helt klart ut som om det bor mer än ett barn härhemma när en stiger in i hallen :P

• kaffeamanda

Förstår inte varför man ska ha så himla mycket kläder till barn som växer. Ingen som tänker på miljön???

• Duckan

kaffeamanda, jag tydligen
    Det som inte är helt utslitet skänker vi sen vidare till lilla kusinen.

• Natulcien
    kaffeamanda skrev 2013-03-13 13:55:33 följande:
    Förstår inte varför man ska ha så himla mycket kläder till barn som växer. Ingen som tänker på miljön???
    Nej, jag begriper inte det heller.
    Vi köper bara begagnat och ärver, men ser till att bara ha precis det vi behöver (gäller både sonen och oss själva).
  • S vali s
    kaffeamanda skrev 2013-03-13 13:55:33 följande:

Dom kläder vi har haft till vår dotter under åren har gått vidare och använts av tre-fyra andra barn.
    Varifrån skulle alla beg. kläder komma om ingen köpte nytt ?
    Alla barn växer dessutom inte i raketfart, vår dotter har ända från start har en långsam tillväxt = kläderna används länge
    Miljömedvetenhet sitter inte enbart i att låta sitt barn ha begagnade kläder, man kan vara miljömedveten på många andra sätt ochså    
    Den late får brått när det blir kväll
  • 2012mamma

Han har över 35 par  byxor och runt 60 stycken tröjor, t-shirtar och bodys och skjortor. säkert 40 par strumpor och 5 heldressar och 15 tjocktröjor. Men 50 % av alla kläder är ärvda och 20 % är presenter sen jul och hans födelsedag annars hade han aldrig haft så här mycket kläder, får lite ångest när han inte hinner använda allt, känns så onödigt. 

Vi tvättar varannan eller var tredje vecka (har ingen egen tvättmaskin) och då har vi fortfarande kläder kvar men alla tvättkorgar är fulla . Sonen smutsar väl ner i snitt två ombyten per dag men ibland händer det att det han kan ha samma kläder två dagar i rad.  Skulle aldrig få för mig att tvätta kläder han inte smutsat ner. 

• mclo

Sasso78: det funkar inte på han. Torka kläder går inte heller för de luktar.

Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?