• trina

Pergotime start mars 2013.

botha skrev 2013-05-24 09:33:36 följande:
    Enl vul har jag ett stort ägg och fler små omogna.. men det stora tänkte jag främst på. Har aldrig tidigare fått utslag på äl sticka de fåtal ggr jag har provat då jag är pcoare helt utan mens.

Förfäntansfull0406 har du ngn egen mens? Jag klassas som normalvikt och har inga andra symtom från pco förutom att jag inte har ngn äl. 

Jag har precis samma som dig! Normalviktig med pco och ingen ÄL eller mens. Jag ska på vul nästa vecka och kolla äggen efter min dubbelkur. Dock så är jag tveksam på att den här kuren har hjälpt. Lär väl bli trippelkur och sedan sprutor...
  • trina

Elisie, jag har fullt med finnar så jag känner mig som en tonåring.... Det gör inget om du blöder på måndag. Sånt är vardag för gyn :)

• trina

Botha, jag hade inget vul när jag åt enkelkur men jag fick ingen mens så då hade jag ju ingen ägglossning. Denna gången bad jag om vul för det var hemskt att gå runt i flera dagar och tro att man var gravid för att mensen inte kom.

• trina

Botha, får man mens av Pergotime så har man ju antagligen haft äl. Jag fick som sagt ingen mens efter. Var på cykeldag femtio när jag kontaktade läkaren som sa att jag skulle börja med Provera och dubbelkur Pergotime.

• trina

Vi pratar inte om det så ofta. Men är jag nedstämd så pratar vi om det och han kommer med massa logiska förklaringar så jag inte kan må så dåligt :) igår var en sån dag. Jag känner inget efter Pergotime och tvivlar på att något ägg har växt. Men då sa han att eftersom jag aldrig haft äl så kan jag ju inte veta om eller hur det känns. Sedan är vi ju på "andra" försöket och jag är ju ändå 23år så det är sjuttob år kvar tills det blir besvärligt med åldersgränser på kliniker osv.

• trina

Usch, idag har jag varit ett nervvrak. Imorgon vet jag hur det ligger till. Har ju inte känt något alls....

• trina

Nä, ska på vul för att se om dubbelkur av Pergotime fungerar...

• trina

Dag 14 gav en på 8mm och en på 10mm. Inte sannolikt att de växer sig större och släpper...Ska dit på fredag igen men han kommer nog säga att det inte är någon skillnad. Nästa gång är det trippelkur, fungerar inte det så är det sprutor som gäller. Fan vad detta suger.

• trina

Jag hoppas kunna övertala läkaren till att gå ta en omgång sprutor nu innan sommaren. Annars blir det sista Pergotime nu (trippelkur) och sprutor till hösten. Så jag får väl hitta en purgeon tråd istället sen...

• trina

Förväntansfull; Du får ju iallafall äl. Till skillnad från mig :/ du är ett steg närmare på det sättet.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.