• mammasusan

Pergotime start mars 2013.

Lillis skrev 2013-09-20 00:10:45 följande:

CB fertilitetsmonitor, är den bra? Hur funkar den jämfört med CB digital?
    Jag tycker den är toppen! Den gör sitt jobb . Aldrig provat CB digala ältest så kan ej jämföra....
  • mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-20 11:14:59 följande:

Ok, visst är den ganska dyr? Kissar man på stickor? Jag hade ju tjänat in dom pengarna för länge sen med tanke på hur många gånger man köpt vanliga ÄLtest.

Provade Donnatest men det gillade inte jag. Någon annan som provat det?
    Ja den kostar lite, men värt varenda krona i mitt tycke. Jag köpte den samma år den lanserades, vet inte om den sjunkit något nu kanske. Annars finns de begagnade att köpa då & då. Stickorna kostar runt 250-300kr & räcker vanligtvis två månader.
  • mammasusan
    Loppan76 skrev 2013-09-21 08:59:43 följande:

Undrar om ni får mer pms besvär av pergon? Om jag jämför den här månaden som är min första pergo kur med tidigare så är jag ett monster just nu. Är på bim -2 el 3 och har tagit negativt test i morse. Tror ju inte heller det tagit den här månaden.
    Men jag känner mig så jäkla labil just nu. Känslig som fn. Beror nog en del på stressen men jag känner inte igen mig själv.
    Så jag undrar just om pergon förstärker pms besvären? Någon som märkt skillnad?

Jag plussade min första pergokur (fast de förstås blev mf igen) & hade då mer "PMS" än vanligt....inväntar äl nu i min andra kur & fick ännu fler biverkningar den här omgången
  • mammasusan

Mina ältest den här morgonen dag 13...CB monitorn visar hög än & billiga Stickan långt kvar till positiv...max blir väl om ett par tre dgr kan jag tro

• mammasusan

Dag 14 & ännu inget max däremot har jag än en gång UVI på g för det svider & jag är kissnödig hela tiden ....verkar få UVI så fort vi har sex nu för tiden blir att dricka vinäger några dagar framåt nu då & ringa & prata med Ludmila & se vad hon säger

• mammasusan
    Loppan76 skrev 2013-09-22 11:09:10 följande:
    Ush vad ledsna känslor det är i tråden nu. Men jag är ju en av dom så... Vad fan gör man? Ibland är det så svårt att hitta orken att gå vidare.

Ja du det undrar jag med efter 16 tidiga mf....ändå hoppas jag som en idiot varje månad eller de ggr stickan ger ett plus....& då jag redan nu innan äl åkt på uvi känns det meningslöst att ens hoppas på ett plus som skulle stanna, om jag inte hinner få bort uvi.n på någon dag.....men någon gång måste ju "ärtan" välja att stanna & fästa som den ska, för jag blir ju gravid.......det är det som driver mig & längtan efter en trea....
  • mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-22 12:44:13 följande:
    Jag har också lätt att få UVI om jag inte kissar nästan direkt efter sex, nu vill man ju vänta ca 30min för att hålla kvar det lite längre så nu har ja åkt på några UVI pga det. Nu när det närmar sig ÄL så börjar jag dricka väldigt mycket vatten så att jag är kissnödig stup i kvarten, tänker att om man kissar ofta så spolas det igenom hela tiden och bakterier kanske inte hinner frodas. Tar en c-vitamin varje dag också. Har inte haft nån UVI sen jag började göra så! (Peppar, peppar)

Tack för tipset dricker citronvatten nu, godare än vinägervatten....fick rådet att försöka hålla mig lite också & inte kissa direkt.....hur mycket kan man dricka då? Är ju inte bra att dricka för mkt, fast de kanske inte gäller vid uvi?
  • mammasusan
    Poison82 skrev 2013-09-23 13:35:21 följande:

Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag

Hoppas du får en bra födelsedag ändå! Grattis
  • mammasusan

Dag 15 idag & testet taget för en liten stund sedan, inte långt kvar förrän det visar positivt nu , vet isf vad vi ska göra ikväll . Får inte att missa att jag har äl på g inom kort för jag har riktigt rikliga älflytningar....

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.