• mylady

Pergotime start mars 2013.

Jag har idag fått jätteont i korsryggen igen. Fick det dag 19 o två dar framåt förra månaden med pergo. 14 dar efter jag fick ont kom min mens.

Så jag tänkte att det kanske var Äl som gjorde att jag fick så ont.

Känns precis likadant denna månad också. Men är bara på dag 12 nu. Kan Äl flyttas så mycket mellan olika månader med pergo? Tog min första tablett dag 3

• mylady

förväntansfull:
    Hur länge har ni försökt?
    ibland tar det tid även om allt är precis som det ska.
    det är mycket som ska klaffa. och blir ägget väl befruktat ska ägget också må bra för att vara kvar.

bara att fortsätta försöka och hoppas. 
    det är ingen ide att gå och oroa sig över vad som eventuellt kan vara fel i onödan.
    det tar bara energi.

jag testar inte med stickor. utan försöker lita på att pergo hjälper. förra månaden fick jag äl så jag hoppas nu med.
    försök njuta av sommaren!          

• mylady

lillajagmaria:
    förstår känslan. vi är inte där ännu.
    men hon nämnde något om ev remiss i höst beroende på hur det sett ut nu senaste månaderna. 

det är både skrämmande men också en lättnad att tänka på IVF. man kan som släppa tankarna ytterligare ett snäpp när man får gå vidare till nästa steg.

Hoppas det tar sig för er nu under sommaren!! =)      

• mylady

På dag 17 i cykeln. Antingen är jag i Äl tider nu eller så hade jag Äl när ryggontet kom några dar sen.

Blodprov på torsdag för o kolla om jag haft Äl.

Bara att vänta BIM nu då. Fast vi fortsätter mysa på för säkerhets skull.

• mylady

Förväntansfull: ta hand om maken! Håller med dom andra att man får prioritera det som är viktigast just nu. Samla kraft o teSta på nytt sen.

Trina: men så tokigt! Hoppas att det tar sig nu istället då :)

• mylady

Själv är jag på dag 26. Om min ryggvärk dag 12 var Äl borde jag ha BIM nu när som helst. Om cykeln är lika lång som första månaden med pergo får jag vänta en vecka till. Så väntar nog till dag 35 med att testa.

Har istället fått urinvägsinfektion :/ ska börja med antibiotika idag. Är så sjukt jobbigt o gör så ont!! Hoppas det inte påverkar ev äggfästning eller graviditet

• mylady

:/ fick precis veta svar på provet o det var bara 1.8 :( så ingen ägglossning denna månad :/

Självklart hoppas jag att det bara blev vid fel tillfälle. Men har inget hopp om plus denna månad.

Så blir pergo igen nästa mens.

Suck. Blir så ledsen. Jag som trott att pergo skulle göra susen.

• mylady

Linnea77: Åt du pergo då?

Återstår att se vad som händer. Bara att vänta.

• mylady

Linnea77: spännande. Sist vi fick till det var dag 22. Sen har vi sovit hos folk o jag fått urinvägsinfektion. Hoppas det räcker om nu Äl skulle va sen.

Jag är lur på att den var väldigt tidig. Fick så ont i ryggen o tänkte det var Äl. Men kanske var från trädgårdsarbetet. Får väl se

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.