• mylady

Pergotime start mars 2013.

Tillbaka efter två veckors semester i sommarstugan i Finland. Härligt.

Men ingen mens i sikte.
    Är nu på dag 47.
    Inget plus. Och enligt tester ingen Äl hade jag heller.
    Så ska nu börja med provera för att sen testa dubbelkur med pergo.

Hur lång tar det att få mens när man tar provera?
    Less på denna väntan och att inte få fortsätta försöka.

• mylady

Förväntansfull: precis det jag fått. Tabletter att framkalla och ska öka pergodosen sen

• mylady

Nu har mensen kommit igång med provera och det är dags för en dubbelkur pergo. Blir spännande att se hur jag reagerar på två...

Behövde inte äta alla provera innan jag började blöda. Och det blöder mycket!! Och mer mensvärk än vanligt också! Hoppas jag slipper provera igen.

Skönt dock att jag blöder så vi kan börja igen. Det är segt när cykeln går över 50 dagar. Känns som att man förlorat ett halvår!

• mylady

Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL

• mylady

Vilken dag brukar ni ha BIM när ni haft Äl med pergo?

Testar inte med stickor så vet inte exakt när jag hade Äl men blodprovet var bra på dag 21.
    Är på dag 23 nu.

• mylady

Har ingen aning alls när Äl var. Men dom säger ju att värdena är bäst en vecka efter. Så får kanske tänka så. Borde ju iaf ha BIM nån gång inom en vecka från idag

• mylady

Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.
    Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.
    Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

• mylady

Mael: jag har inte testat med stickor. Utan det var blodprov som visade att jag haft Äl. Och det provet visar ju högst en vecka efter Äl.

Man blir verkligen mer besviken av neg än mens

• mylady

Har fått en färgad flytning idag så antar mensen är på väg :/
    Suck jag ger snart upp. Orkar inte med besvikelsen

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.