Han slår barnen!
Har lämnat en våldsam relation och tvist pågår. Pappan yrkar på barnen varannan vecka, och jag yrkar på boendeförälder. Vid första förhandlingen kom vi överens om varannan vecka och fick en medlare utsatt. Medlaren vittnade om att barnen berättat om att han slår dem, vilket medförde att jag sökte omprovning med resultatet tillfälligt umgängesförbud för honom. Jag valde då att ansöka om ensam vårdnad, och umgänge med umgängesstöd.
Vid ny muntlig förhandling fick han umgänge varannan fredag till måndag, trots uppgifter om våld. Domaren trodde han kunde skärpa sig. Den gemensamma vårdnaden består.
Om tre månader ska en ny muntlig förhandling äga rum där det ska utvärderas hur umgänget gått.
Hur stor är risken att han får utökat umgänge till varannan vecka som han yrkar på?
Hur stor är chansen att den gemensamma vårdnaden består efter huvudförhandling?
Jag behöver nog inte nämna att barnen är otrygga och likaså jag, måste alltid se mig om och han har hotat mig framför barnen även efter separationen...
Alla polisanmälningar läggs ner och jag fruktar för att barnen kommer att växa upp som riktigt trasiga individer pga hans "uppfostringsmetoder", samtidigt som de faktiskt saknar honom och älskar honom trots allt.
http://ludmilla.se/2013/03/14/gastblogg-att-inte-kunna-skydda-sina-barn-mot-misshandel/