• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • ikala
    Otåligast skrev 2013-04-18 16:04:37 följande:
    Jag går i samma funderingar kring om man borde berätta. Vi ska åka till Spanien med jobbet nästa vecka och det kommer att vara så otroligt tydligt att jag inte dricker alkohol, är för trött för att vara ute till sent + att jag mår konstant illa. Lägg till att jag inte kommer att äta spanska charkuterier eller ostar och det blir närmast löjligt att inte säga något. Samtidigt kommer jag bara att vara i vecka 9... Vad skulle ni gjort?

Komiskt jag ska oxå till Spanien med jobbet, dock Mallis och dock i Maj men typ sammaFlört
    Jag koller vara i vecka 10+ då och kommer berätta då, som du säger känns det ganska genomskinligt ingen god sangria inga mumsiga ostar lr god seranoskinka..   
  • Jag jag
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)
  • Repan
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)
    Ja, hela tiden......... :)
  • Aimish
    MissKaos skrev 2013-04-18 14:59:40 följande:
    Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-18 14:59:40 följande:
    Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vad bra :) lyckades spola efter ca 30 min Lol :)) hur gick utv-samtalet?
  • Felinne
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Japp. Minst två ggr per dag vilket är mycket för mig. Är i v.6.
  • Cygge

Jag hoppar också gärna in här! Jag plussade igår, clearblue digital sa 3+ så jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är. Senaste mensen börjar 14-15 februari men så testade jag negativt 21 mars. Någon som kan hjälpa mig med att reda ut ungefär i vilken vecka jag är?

• zod
    Elsapelsa11 skrev 2013-04-18 20:15:02 följande:
    Hej!
    Får man vara med här? Vi plussade idag och är beräknade till 24/12! En liten julklapp med andra ord! Och väldigt nytt! Om allt går vägen blir det här vårt andra barn. 
    Grattis och välkommen hit!
    Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad.

När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?

Men fy vilket okänsligt svar!

• zod
    Smulan91 skrev 2013-04-18 21:35:01 följande:
    Vill också vara med här om jag får :D
    Idag visade min clearblue digital ; gravid 1-2
    Sååå glad!
    Cygge skrev 2013-04-19 07:42:10 följande:
    Jag hoppar också gärna in här! Jag plussade igår, clearblue digital sa 3+ så jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är. Senaste mensen börjar 14-15 februari men så testade jag negativt 21 mars. Någon som kan hjälpa mig med att reda ut ungefär i vilken vecka jag är?
    Grattis och välkomna hit båda två!
Svar på tråden December bebis 2013