• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Har berätta för de närmsta arbetskamraterna jag har. Kan vara tunga lyft som jag bör undvika så de får hjälpa mig. Har ju haft 2 mf redan så jag vill bara kunna skicka ett sms om det inte skulle gå vägen och inte behöva börja förklara varför jag är sjukskriven. Även om jag skulle må illa o behöva spy så de inte behöver oroa sig för magsjuka. Min närmsta chef vet oxå om det. Det fick hon veta från dag 1.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan

Min svärfar fick veta idag och blev jättejätteglad och chockad - roligaste kombinationen! :) 

• Nania

Här vet nu min mamma och makens mamma och pappa då illamåendet gör det så svårt att hålla hemligt igen :(

• MissKaos

Mår med illa nu. Sedan ngn dag. Dygnet runt, mer eller mindre. Svårt att somna pga illamåeende.Ska nog gå loss på lite primperan imorgon.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11

Hej!
    Får man vara med här? Vi plussade idag och är beräknade till 24/12! En liten julklapp med andra ord! Och väldigt nytt! Om allt går vägen blir det här vårt andra barn. 

• Plopps80
    Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad. När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?  

Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad. När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?  

Bra tänkt! Man måste ju tro det bästa och de flesta graviditeter går ju bra! Man väntar barn inte missfall! Man kan ju inte gräva ner sig innan det hänt något! Var sjukt nojig i början men nu känner jag på mig att det kommer gå bra! Har dock inte sagt något till dottern. Hon längtar så efter ett syskon och skulle bli väldigt ledsen om det hände något. Om allt ser bra ut vid VUL berättar vi!
  • MissKaos
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad.

När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?

Vilken idiot kommentar!
    Det klart manksa vara glad.
    Jag är i läget att jag inte vill mina patienter ska veta, det kan vara väldigt känsligt att bli av med "sin" behandlare och om ngt skulle hända blir det så konstiga roller etc. Dessutom har vi totalt över 100patienter så det blir så MÅNGA att fäörklara för. Personalen hoppas jag berätta för på måndag efter VUK. Skitnervöst...
    SKÖNT när alla vet så man kan må illa ifred och springa ifrån och gå på toa utan att alla ska undra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    Plopps80 skrev 2013-04-18 20:23:37 följande:

Bra tänkt! Man måste ju tro det bästa och de flesta graviditeter går ju bra! Man väntar barn inte missfall! Man kan ju inte gräva ner sig innan det hänt något! Var sjukt nojig i början men nu känner jag på mig att det kommer gå bra! Har dock inte sagt något till dottern. Hon längtar så efter ett syskon och skulle bli väldigt ledsen om det hände något. Om allt ser bra ut vid VUL berättar vi!
    Fint sagt!
    Jag håller på att explodera för att jag vill berätta för familjen men eftersom jag bor utomlands just nu så tänker jag att det får bli en glad överraskning när jag kommer hem att berätta för familjen att de ska bli mor-/farföräldrar osv.
    Men hade jag varit hemma så hade jag nog berättat redan nu även om jag bara är i v.6. 
  • Smulan91

Vill också vara med här om jag får :D
    Idag visade min clearblue digital ; gravid 1-2
    Sååå glad!

Svar på tråden December bebis 2013