• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Inelg

Em me: ja vilken tråd var det? Var det "köööörar trådarna"? :)

• Inelg

Tess beklagar verkligen. Vad var det som hände med tanke på vätskan i buken? X?

• Em me
    Inelg skrev 2013-04-27 21:32:42 följande:
    Em me: ja vilken tråd var det? Var det "köööörar trådarna"? :)

Nä, kom på de innan:) kanske 4as tråd om olika metoder och sånt och "vi som försökt ett tag utan plus"
  • Inelg

Em me: ja där har man ju hängt. Och hur går det nu för dig? Jag förstår att du plussat :) Hur ser din resa ut?

• Em me
    Inelg skrev 2013-04-27 22:07:47 följande:
    Em me: ja där har man ju hängt. Och hur går det nu för dig? Jag förstår att du plussat :) Hur ser din resa ut?

Ja en tuff resa på över två år med tre tidiga mf. Inga fel har hittats och är nu med i en studie,så varje morgon äter jag ett piller som kan va acitylcalisyra ( stavas?) de kan även va placebo. Jag går på täta kontroller och i v 7 (6+0) såg de aktivitet , vilket bara det var rekord för mig! På måndag är det ny koll i v9 (8+2). Nojjar mig mer och mer sällan för mf och har haft en bra känsla redan innan plus ( var så säker på att de funkat den cykeln) de är klart att ibland kommer de hemska tankarna och nojan, men så är de ju. Du har väll med haft tråkiga mf? Hur ser de ut för dig?
  • Plopps80

Illamåendet är värre än någonsin fungerar inte alls. Får kämpa emot spykänslorna. Orkar bara inte mer

• LillaBulan

Nån som börjat få nån synlig kula än? Själv har jag för mycket kg över så det lär gå många veckor innan jag ser nåt

• Inelg

Emme:
    Jobbig tid minst sagt.. Ush orkar inte ens tänka på det. Blää.
    Så jobbigt. Det jobbigaste av alla MF (3mf och 1ma) jag hade var MA där i juli v10.

När jag kommit ur min svacka efter någon månad sökte vi hjälp. Vi påbörjade en utredning både vanlig och MF utredning.
    Alla prov och tester visade inga fel på någon av oss och varför vi får upprepade MF är ett mysterium. Efter ytterligare 9 månader blev jag gravid igen. Denna gång efter en självinsemination ! :) Kroppen behöver tydligen lite hjälp på traven. Vad gör man inte efter över 1,5 års försök.

Så nu är jag i v 8 och är rätt så nervös. Jag vill njuta men vågar inte denna gång fullt ut. Vi har gjort 2 VUL.
    4+5 och 5+5 som visade att allt såg bra ut men för tidigt för att se hjärtat så än är jag inte lugn. Nästa VUL är på torsdag. Är sjukt nervös, då är jag 7+6!

Ser jag ett hjärta så kan jag tro på det, inte innan!
    Så det är då det gäller.

Svar på tråden December bebis 2013