• Nillis13

December bebis 2013

MK: mina första två graviditeter var visserligen rätt lika och båda barnen föddes vid full tid. Dock kom trean i v 32, vilket det inte direkt finns nån förklaring till, så man vet ju aldrig.

Hade du mycket sdgr även m första?

Finns ju en chans att denna dyker upp tidigare!

• Nillis13

MK: visst hade du en del onda sammandragningar nu? De brukar ju göra sitt, så chansen att denna kommer tidigare borde ju vara större ;)

Håller dock med dig helt och hållet - hellre övertid än att föda prematurt igen :( fy vilken pärs det var!

Jag har inte heller nån cx påverkan (tacksam!!) ska in och mäta igen om ett par veckor.

Blev du igångsatt med första? Hur gick förlossningen? Läkarna har börjat diskutera igångsättning för mig denna grav, vilket skrämmer mig lite...

• Nillis13

Har en riktig lyckodag idag! Varit på återbesök på spec MVC och lämnat in nya blodsockerlistor. Behöver fortf inte insulin och nu får jag minska på dessa eviga stickningar! Bästa av allt att läkaren tyckte det var helt ok om jag unnade mig lite choklad - underbart! Som jag har saknat det de här månaderna ;) han tyckte jag kunde behöva lite extra fett på kroppen, haha. Det tackar vi för!

Influensavaccin tänkte jag hoppa över. Inte tagit andra graviditeterna heller. Tycker det känns onödigt då jag är frisk i övrigt :)

• Nillis13

MissKaos: också haft ordentliga ilningar där nere sen igår. Nerver som kommer i kläm? Eller är det liten som borrar ner huvudet? Obehagligt!

• Nillis13

Mammatilltvå85: du har säkert rätt! :) låter rimligt. Vet du hur din bebis ligger?

• Nillis13

Mammatilltvå85: misstänker att min också ligger med huvudet nedåt men BM har inte kollat än ;)

Vilken vecka brukar de börja kolla?

• Nillis13

Mammatilltvå85: ja, har också för mig att det var efter v 30 nån gång. Mina två första fixerade sig väldigt tidigt, det blev tunga veckor sen fram till förlossningen :-/

Ska bli kul att se hur den här ligger sen, var också på ul i fredags och då var huvudet iaf nedåt ;)

Visst har du också varit inne och mätt tappen? Ser det bra ut?

• Nillis13

Förstaförsökaren26: när lämnade du in pappren? Söker du HP? Ja FK är ju mer än lovligt sega :-/ men de brukar väl ha 30 dgr handläggningstid.

• Nillis13

Förstaförsökaren26: jisses! Ja då förstår jag att du börjar bli stressad :( du kke kan ringa och stressa på de ytterligare?

Själv sitter jag och ska fylla i sjukskrivn papper och inte utan att man får lite Ågren när man vet hur sega de är... Sen verkar det ju vara lottning som avgör om man får pengar eller inte. Blä. Hade önskat att jag kunnat jobba hela tiden ut i stället!

Svar på tråden December bebis 2013