• Nillis13

December bebis 2013

MK: ja det är ju helt sant att den kan återbildas ;) men för dig har det också lossnat i omgångar va? Kke det börjar närma sig trots allt? :)

Siolina: skönt att du fick så lugnande ord av BM! Låter ju verkligen rimligt att det har m fixeringen att göra! Jag har dock dalat ner under den minsta kurvan nu, så det sätter lite griller i huvudet på mig :(

visst stod du också stilla i vikt? Här har det inte hänt nåt på flera veckor.

Gjorde ett TUL för ca en månad sen och då beräknades den lilla ligga ca 16% under medel (vilket ju är helt inom ramarna). Hoppas innerligt att allt ser bra ut på onsdag också!

• Nillis13

Siolina: jag gick också upp bra i början, inga problem att lägga på sig då ;)

Nej du/ni har absolut rätt, man är ju sannerligen ingen maskin. Men jag jämför ju såklart med tidigare graviditeter också, och då låg jag aldrig så här långt ner i kurvorna. Å andra sidan så är ju ingen graviditet den andra lik och den här lilla leker hela havet stormar i magen, borde ju ta det som ett gott tecken ;)

Får helt enkelt försöka att inte grubbla så mkt, det är ju nära till onsdag :)

• Nillis13

TUL igår gick bra, liten växer som den ska och följer sin kurva fint :) läkaren sa också att SF måttet kan plana lite när bebis fixerat sig.

Däremot ligger en liten flik av moderkakan väldigt nära "utgången". Måste därför in på ytterligare ett UL i v 37 för att se om den har flyttat sig. De vet inte än om jag kan föda vanligt, och kejsarsnitt som är min stora skräck - blä :(

Någon annan som haft lågt sittande moderkaka som hunnit flytta sig?

• Nillis13

Plopps80: vad roligt att höra ifrån dig! Välkommen tillbaka! Jobbigt att du varit dålig, hoppas verkligen allt ser bra ut med den lilla!

Själv är jag i vecka 36 nu, mår hyfsat ok förutom denna ofantliga trötthet! :-/ nu har jag dessutom haft sdr med ca 20-30 min mellanrum i över ett dygn. Dagtid kvittar det väl, men bedrövligt att behöva vakna av de på natten. Skulle lätt kunna sova i ett dygn tror jag ;)

Nån annan m mycket sdr? Nåt tips för att få det att lugna ner sig? Vila funkar inte alls... Gäsp.

• Nillis13

Jag är beräknad den 11 december, gick precis in i v 38! :)

Här är det annars förvånansvärt lugnt. Inga förvärkar, lagom m sdr och annars inga tecken alls på att det skulle vara på G ;)

Livmodertappen dessutom lång och stängd. Däremot sa läkaren att det betydde ingenting då omföderskor ofta öppnar sig samtidigt som livmodertappen utplånas - och det kan gå fort!

• Nillis13

Åh vad spännande Plopps! Stort lycka till, hoppas allt går som en dans! :)

Vad roligt att det börjar hända saker här nu, spännande att se vem som blir näst på tur!

MissKaos: låter ju onekligen som att det närmar sig för dig! :))

• Nillis13

Vad underbart! Stooort grattis Plopps! :)

MK: hoppas verkligen du slipper gå över! Men nån nytta borde ju alla sdr göra ;)

Själv har jag absolut inga tecken på att fl skulle vara nära, kke blir en julklapp här i stället? Haha.

Hur går det för er andra? Nån som misstänker att det blir november-bebis?

• Nillis13

Greywolf: när har du BF? Jag hoppas också lite på November då jag redan har ett Decemberbarn, vars födelsedag ligger i farozonen :-/

Repan: har fött både 4-kilos och en liten prematur 2-kilos, kan trösta med att det var absolut ingen skillnad smärtmässigt iaf ;)

Foglossningen är däremot tung, nästan så man vrålar på natten när man vänder sig.

Sarak: du verkar ha det som jag - snålt med symptom här också, och ingen slempropp så långt ögat kan nå! Haha.

• Nillis13

MK: så det fungerar m vanlig kryddburk med basilika? Kke borde testa, bara man inte spyr på kuppen, haha ;)

Du måste berätta sen om det hade nån värkan!

• Nillis13

Greywolf: då ligger du nära mig i tiden, BF 11/12. Och storebror fyller 7 dec, skulle inte förvåna mig om den kommer då... Eller på julafton, haha.

MK: följde ditt exempel och hinkade i mig lite basilika té, här händer det inte heller nåt ;) haha.

Känns som att jag får ställa in mig stenhårt på December, kke övertid för första gången dessutom :-/

• Nillis13

Plopps: usch och fy vad jag lider med dig! Orättvist att inte få ligga och njuta av den lilla nu... :( förstår att smärtan måste vara outhärdlig! Hoppas innerligt att det värsta lägger sig snart!

• Nillis13

Greywolf: haha, ja vi får se vem som hinner först ;) är det din första eller har du fler barn?

IdaJ: jag har precis som du mått riktigt illa senaste tiden, funderade också på om jag höll på att få feber tidigare idag :-/ förhoppningsvis är det bara trötthet här, vill verkligen inte bli sjuk nu..

• Nillis13

IdaJ: ja idag var faktiskt första dan som jag inte mår illa på nån vecka, så jag hoppas det har släppt! :) i stället är jag galet törstig och bäljar i mig vatten :-P

• Nillis13

Greywolf: hoppas verkligen du slipper gå över! Jag fick första barnet 8 dagar tidigt, tvåan kom sen precis på BF. Hade också trott att jag skulle få tidigare så då kändes det lite som övertid :-/

Haha, vilken rejäl häxbrygd du fick till! Hoppas det funkar, ska hålla tummarna! :)

• Nillis13

Sarak: låter verkligen som slemproppen! Och det är säkert ett gott tecken nu när det är så nära ;) hade du mkt sdr eller känningar innan den kom?

• Nillis13

Sarak: då kanske det finns hopp för mig också ;) haha.

Med min första gick vattnet hemma. Vaknade av att jag var kissnödig och sen fortsatte det helt enkelt att rinna ;) har flera vänner som först känt att det knäppt till i magen innan vattnet gått, så med lite tur hinner man iaf ta sig ur sängen/soffan.

• Nillis13

Sarak: vilka underbara nyheter! Stort lycka till nu!! :))

Fröken Ö: åh så myysigt! Jätte grattis till lilla pojken! Vad skönt att du fick en bra förlossning :)

• Nillis13

Här är en som absolut inte vill föda barn just nu.

Måste åkt på någon form av magsjuka. Blev hysteriskt illamående igår kväll, höll i sig hela natten tillsammans m ett gäng sdr. Sov uselt, och fick starta morgonen med att spy.

Mår fortfarande galet illa och får knappt i mig nånting. Känner mig helt trasig i hela kroppen.

Så håller innerligt tummarna att ingen förlossning drar igång nu, skulle aldrig orka :( nu får den snällt stanna i magen i flera dagar till!

Svar på tråden December bebis 2013