• Nillis13

December bebis 2013

Mammatilltvå85: ja som du säger man vet ju aldrig! Bara att hålla tummarna att den stannar där inne ett bra tag till ;)

Jag mätte i fredags och då såg allt fint ut, har slappnat av lite iaf ;) men födde ju senast i v 32 och det vill man ju helst slippa igen :(

Skönt att du slipper in och mäta igen!

• Nillis13

Mammatilltvå85: ja de hittade aldrig någon orsak, så ingen vet varför?

Hoppas att denna väljer att stanna länge till :)) just nu är man glad för varje vecka som går!

• Nillis13

Förstaförsökaren26: ja nu håller vi tummarna! Förhoppningsvis går allt som det ska! :))

• Nillis13

Em me: min näst äldsta son heter Julian så jag tycker såklart att det är ett underbart namn :) vi har faktiskt aldrig fått några negativa kommentarer om hans namn, tvärtom!

Min yngsta heter Dante, där var det en del kommentarer, men de flesta har gillat även det namnet. Jag har inte berättat namn förrän barnet är ute - då får helt enkelt omgivningen finna sig ;)

• Nillis13

MK: David är fint! Inga konstiga associationer alls :) Vad heter storebror?

Nån mer som har konstigt humör nu för tiden? Jag är glad och energisk ena dagen och nästan deprimerad den andra. Så jobbigt med dessa upp/nedgångar. Hormoner?

• Nillis13

Gosnosen: precis samma här! massor att göra men totalt orkeslös :( visserligen är jag hemma och sjukskriven, men får inte göra så mkt eftersom jag har kraftiga sammandragningar. Frustrerande!

Hur länge till ska du jobba?

• Nillis13

Isak och David var ju kanonfint ihop!

Bröddeg? Jisses, var får du orken ifrån?? Ööönskar innerligt att jag hade lite av din energi!

När min ork väl infinner sig så sätter kroppen genast stopp m sdgr och foglossning! Blir inte mkt gjort här alls :-/

• Nillis13

Mammatilltvå85: STORT grattis till lilla Alba!! Hoppas allt går bra och att ni snart får komma hem!

Jag födde min yngsta på precis samma dag, 32+1, och efter två veckor fick vi komma hem. Enligt barnläkarna var det en bra vecka att föda i (om man nu ska få för tidigt), så förhoppningsvis går allt kanonbra! Hon verkar ju vara en riktig liten kämpe :)

Stort lycka till med liten!

• Nillis13

Mammatilltvå85: vilken underbart söt liten tjej! Stort grattis till er!

Vecka 33+4 idag, precis hemkommen från BM. Liten har fixerat sig!

Dock har magen inte växt som önskat :( SF mått 28 och nu blir det TUL på onsdag för att se hur liten mår. Nån annan som har "planat" ut på kurvan efter att bebis har fixerat sig? Tänkte att det kke hänger ihop?

• Nillis13

MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.

Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite...

Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!

Svar på tråden December bebis 2013