Minnymilou skrev 2013-06-03 14:34:12 följande:
Ja, grattis till alla lyckade KUB!
Är det någon fler som har blivit sjukt känslig av att vara gravid? Jag kan inte se på Greys Anatomy längre utan att börja böla så fort det blir känslosamt och det räcker med att se en mamma krama om ett barn på vilket teveprogram som helst för att tårarna ska komma... Jag läste en gång om en höggravid tjej (här på forumet, tror jag) som råkade tappa några köttbullar i golvet en gång och började stortjuta eftersom hon då blev tvungen att böja sig ner och plocka upp dem - den lilla lilla grejen var liksom droppen som fick bägaren att rinna över efter tusen andra jobbiga grejer hon upplevt samma dag. Jag är inte där än

, men när man är sjukt trött ibland och inser att, shit, jag måste laga middag/dammsuga/bada barnet/vattna i trädgården osv osv och det bara har blivit för mycket efter en lång, lång dag, då är tårarna inte långt borta. Någon som känner igen sig?
Förresten - alla ni som har fått foglossning, har ni några bra träningstips för hur man kan bromsa eländet?
Jag är nog lite känsligare än vanligt. Säger min man i alla fall. Börja storgråta när vi var inne på en restaurang för att jag jag var jättehungrig men tyckte allt verkade äckligt och det jag tyckte verkade gott fick jag inte äta. Sedan grät jag när han sa att jag inte skulle kolla vad fk skriver eftersom jag bara blir ledsen - "jag får väl läsa vad jag vill" pep jag och började gråta okontrollerat. Sedan grät jag morgonen därpå också för att jag kände mig allmänt nere och läste ett brev farmor skrivit till mig. Gud börjar nästan gråta igen när jag tänker på det där jäkla brevet. Och på mina underbara farföräldrar...
Kände av mina fogar rätt mycket i v7+5 och började då göra dessa övningar:
www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Backenuppluckring/
Sedan har jag verkligen försökt hålla igång/komma igen med träningen/löpningen och (peppar peppar) sedan jag gjort det har jag knappt känt av besvären sedan den där jobbiga veckan. Av vad jag har läst kan problemen uppkomma av massa orsaker men t.ex. om man är otränad i mag/ryggmuskerna eller otränad i allmänhet så den biten försöker jag förekomma nu genom träning och övningarna några gånger i veckan. Träning som inte belastar kroppen i sidled tror jag är bra. Det funkar jättebra för mig att springa/jogga t.ex. men jag gissar att ridning skulle vara lite svårare...