• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-06-06 20:58:53 följande:
    Fanfanfan vad ont. Jag är mkt sämre. Vhur tar jag mig till jobbet om det blir värre? Klarar inte gp till spårvagnshpl. Man får inte köra bil på opiater. Cykla verkar med småfarligt och troligen smärtsamt.
    Sen sks man jobba när man väl är där. Hoppas det blir bättre igen.
    Cykla ska fungera bättre än att gå för många vid foglossning, bl.a. för min vän som födde nu för några dagar sedan. Hon kunde inte gå till hpl, men hon kunde cykla till jobbet.

Jag har också foglossning som satan, men kan än så länge långsamt ta mig till hållplatsen osv. :/ 
  • Minnymilou
    MissKaos skrev 2013-06-06 20:58:53 följande:
    Fanfanfan vad ont. Jag är mkt sämre. Vhur tar jag mig till jobbet om det blir värre? Klarar inte gp till spårvagnshpl. Man får inte köra bil på opiater. Cykla verkar med småfarligt och troligen smärtsamt.
    Sen sks man jobba när man väl är där. Hoppas det blir bättre igen.

Kanske kan du försöka se om du kan få kryckor om det blir värre? GladDet använde jag de sista månaderna i min förra graviditet, hade dem med mig överallt och skulle aldrig ha klarat mig utan dem!
  • MissKaos

Jag har cyklat hela tiden nu. Men nu ärc d fördjävligt. Ännu värre att det är fler m detta .

Hoppas cdrtvlägger sig

Repan skrev 2013-06-06 21:13:20 följande:
    Cykla ska fungera bättre än att gå för många vid foglossning, bl.a. för min vän som födde nu för några dagar sedan. Hon kunde inte gå till hpl, men hon kunde cykla till jobbet.

Jag har också foglossning som satan, men kan än så länge långsamt ta mig till hållplatsen osv. :/ 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Så skönt! Igår kände jag hur det vände... Jag börjar må bra igen! Förra graviditeten var oförskämt bra. Inget illamående, knappt något trött och inga krämpor...
    Nu har jag mått illa fram tills i förra veckan (inte så illa så jag kräks men jobbigt med illamåendeattacker)
    Jag har varit så sjukt trött så jag sover minst en timma mitt på dagen.
    Huvudvärk några gånger i veckan. Sjukt dåligt humör och tålamod.
    Men nu börjar det kännas bra!! Går in i vecka 14 på söndag.

• Sanktb
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-07 10:06:13 följande:
    Är det nån mer som nyser varje dag?! :S har de senaste 4 veckorna nyst varje dag, är det normalt?! Hehe

Ja jag nyser mer nu. Fick höra igår att man kan reagera starkare på allergier när man är gravid, tror att jag känner av pollen. Vissa år kan det gå helt obemärkt.
  • MariaOchNiklas
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-07 10:06:13 följande:
    Är det nån mer som nyser varje dag?! :S har de senaste 4 veckorna nyst varje dag, är det normalt?! Hehe

Jag nyser flera ggr varje dag. Har gjort det sedan några dagar innan jag plussa. Är nu i v 13 (12+1).
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Trasslet

Det låter skönt, FiaFunderar. När man är mitt uppe i det känns det som att det aldrig ska avta. :/ Själv kräks jag dagligen numera - är i v 11+4. Hoppas det går över snart för mig också! :)

• Plopps80

Jag reagerar starkare på pollen. Är röd i ena ögat och det kliar. Nyser och är täppt i näsan och vaknar varje morgon och är skrovlig i halsen. Är mycket pollen i luften många känner av det.

• LillaBulan

Tänkte bara uppdatera att mitt mående är bättre. Den psykiska biten alltså :) mer avslappnad och lugn.

Svar på tråden December bebis 2013