• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moto
    Buzan skrev 2013-06-25 15:00:03 följande:
    Idag går jag in i vecka 18. Nästa fredag är det RUL. :) Längtar att få se vem som bor i min mage.

fin mage! Vad är det för app med hjärtan? den jag har är så dålig!
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-25 15:31:00 följande:
    Den unnade jag mig också direkt efter könsultraljudet=) Blev ju en gammelrosa här...;=)

Ååååå vad roligt den gammelrosa är fin!
  • Plopps80

Hur mycket har alla gått upp nu? Som sagt 7,5 kg har jag gått upp sedan plusset. Känns allt annat än bra faktiskt!

• Buzan

Moto: tack!! :) Picfx heter den. Under menyn Light hittar du hjärtanen. :)

• MariaOchNiklas

Jag har gått upp typ 2 hg sedan jag plussa. Är i dag i v 15 (14+5). Vid förra graviditeten hade jag redan gått upp drygt 2 kg vid samma tidpunkt. Orkar inte äta så mycket och äter mer nyttigt än vid förra graviditeten. Men är väldigt olika. Plopps: är ju inte säkert du går upp mer än några kilo till. Det där går lite i peroder. Iaf va det så med mig när jag väntade första.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-25 19:10:41 följande:
    Jag har gått upp typ 2 hg sedan jag plussa. Är i dag i v 15 (14+5). Vid förra graviditeten hade jag redan gått upp drygt 2 kg vid samma tidpunkt. Orkar inte äta så mycket och äter mer nyttigt än vid förra graviditeten. Men är väldigt olika. Plopps: är ju inte säkert du går upp mer än några kilo till. Det där går lite i peroder. Iaf va det så med mig när jag väntade första.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Vilken tur du har! Jag gick upp 35 kg med dottern och hade gått upp flera kilo mer i vecka 17 än jag gjort nu. Har svårt att tro det ska bli lika illa igen.
  • Miahn

Hoppar in:)

Bf 8 december 2013

Fina magar ni har själv har jag knappt någon:/ Känner ni sparkar ?

Är idag vecka 17+1

Väntar mitt fjärde barn.

Har genomgått olika graviditeter var gång.

Första sonen föddes vecka:36 blev igångsatt.

( pga jag va öppen slempropp hade gått )

Han vägde 3635 gram

Dottern föddes i vecka 27

Vattnet gick, vägde 1335 gram

Son föddes vecka 42 gick över tiden

Han vägde 3940 gram

Spännande hur detta ska gå:)

Klart man känner lite oro.

Hur mår ni ?

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-25 17:05:03 följande:
    Hur mycket har alla gått upp nu? Som sagt 7,5 kg har jag gått upp sedan plusset. Känns allt annat än bra faktiskt!
    Samma som dig, ganska precis. Och det känns inte kul. Nej. GAH!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013