• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet

Vår lille krabat heter för närvarande Sixten, men maken är inte helsåld på det namnet. Om det blir en tjej så får hon kanske heta Alva. Eller Vilda. :) Har idag en grabb som heter Charlie.

• Fröken Ö

Både jag och min sambo tycker det är mycket enklare att bestämma flicknamn, vi har 2 namn hittills. Jag vill ha Selma och min sambo vill ha Signe. Pojknamn är svårare, vi har många fina namn som redan är upptagna av släkt/vänner. Vi var först inne på Sixten, men min sambo har ångrat sig när några tyckte att det är ett kattnamn. Jag gillar dock Sixten fortfarande=) Men för tillfället lutar det åt Frank, Gustav eller Vilhelm.

• pyysen
    moto skrev 2013-06-24 22:01:11 följande:

Herregud vilken låda ni får! Har sett dem innan och googla lite nu, det är inte lite saker i den! Kul :)
    Ja det är inte nå lite grejer vi får Skrattande Alla pratar och skriver hela tiden "Aah idag fick vi mammalådan" osv. Så vi i finland är verkligen nöjda över den.Skrattande
  • pyysen

När ni pratar namn och så... så vi har börjat kalla Lillen för Ludde (Ludwig) redan. Så jag tror det kommer att vara svårt att ändra om det sen Skrattande Men är det en liten tös så måste vi ju förståss. Flört å på den sidan har vi jätte svårt att komma överens. Vi vill iallafall ha ett namn som uttalas "RÄTT" av finnar också. och inte nått som dom inte kan säga. (ett fint namn kan bli hur fult som helst i en finsk mun) Det är svårt att förklara men..  Eftersom min sambos pappa är helt finskspråkig så då kommer ju min Sambo att prata finska med vårt barn. fast vi själva pratar alltid svenska med varandra. (Jag är urusel på finska) Flört

• MissKaos
    moto skrev 2013-06-24 22:01:11 följande:

Herregud vilken låda ni får! Har sett dem innan och googla lite nu, det är inte lite saker i den! Kul :)

Vi får  nöjja oss med Libero och Pampers påsarna. Fast dom är faktiskt ganska kul att pilla i på BB.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais
    pyysen skrev 2013-06-24 18:43:53 följande:
    Här hittade jag en direkt åt dej. Overall alltså! Skrattande Men jag har ju inte kollat upp om den fortfarande är tillgänglig. Vissa människor brukade vara lite slarviga att ta bort sin annons om de har fått sålt produkten så. Men om du vill så kontakta dem Flört den är ju av modellen -09 men de brukar ju inte ändra så mycket i stil så. www.findit.fi/sve/search/89028.htm
    Tack för tipset! Ska be mamma lägga upp en köpes-annons på finska för jag vill liksom ha hela lådan... :) Vet du vad årets färg är? Min overall var mintgrön, så himla fin!
  • Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-24 21:18:41 följande:
    I lund eller ska ni ha tid på annat ställe?
    Lund. Med vår dotter gjorde vi också Rul i Lund och jag har för mig att vi fick tiden rätt långt innan det var dags. Så jag hoppas den dyker upp snart!
  • moto
    pyysen skrev 2013-06-25 08:38:34 följande:
    Ja det är inte nå lite grejer vi får Skrattande Alla pratar och skriver hela tiden "Aah idag fick vi mammalådan" osv. Så vi i finland är verkligen nöjda över den.Skrattande
    Ja förstår det!
    MissKaos skrev 2013-06-25 08:48:55 följande:

Vi får  nöjja oss med Libero och Pampers påsarna. Fast dom är faktiskt ganska kul att pilla i på BB.
    har förstått att här verkar man inte få dem, men man kan tydligen maila och få en hemskickad! Gratis är ju alltid kul! Apoteket hade nån låda också, Kronans droghandel kanske det var?

Var på KUB igår, fick inga siffror bara att det var "låg risk" - kom på nu i efterhand att man kanske ville höra dem ändå? Kanske bm får resultatet så hon kan säga? Fick ni som gjort KUB siffror?
    Kul iaf, det var svårt att få en bra bild på nacken och där hon skulle mäta så vi fick titta på lillen länge! Skrattande Inte oss emot! Sen frågade min man om han fick filma lite med mobilen på skärmen för att visa vår 7-åring och det gick bra! Hon tyckte allt såg bra ut och att liten visade upp en fin profil! Var jättenervös och när hon satte grejen på magen så höll jag andan! Såg hjärtat på en gång, hon hann bara säga typ här bodde det nån ja...och så letade hon lite sen satte hon dit den och sa ngt...jag bara DÄR är HJÄRTAT!! Och såg hur det slog och andades ut! Vilken känsla! Ryser nu när jag skriver om det! Kan knappt fatta det ändå fast jag har bildbevis (som jag knappt kan sluta titta på) Blev flyttad till 27/12 så det blir närmare och närmare julafton Tomte

Fick tid för RUL om 5 v. Känns som en evighet dit men nu ska vi njuta av semestern och inte önska att tiden går för snabbt!! Flört

Svar på tråden December bebis 2013