• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    Nania skrev 2013-06-24 16:39:46 följande:
    Gubben får för första gången bestämma om det blir en tös. Då blir det en Leah. Pojke är nog favoriten Anton just nu. Sedan innan har vi Alexandra och Philip :)

vackra namn allihopa!
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-24 16:34:54 följande:

Min man och jag har relativt lika smak, men vi vill gärna ha ett ovanligt namn och tyvärr dissar min mor och bror eller vänner typ alla förslag....vilket vi inte BORDE bry oss om, men ändå gör...iaf jag...vill ju inte att de närmsta ska avsky vårt barns namn liksom...

Vad heter brorsorna? Vad har ni för förslag? 

Varför berättar ni?
    Jag vill inte berätta förrsen barnet är fött. var SKITSUR på min man sist när han berättade för sin mamma. Han hade lovat att inte, men det mindes han inte.
    Storebror heter Isak.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Om det blir en pojke har vi verkligen ingen aning. Men Isak var fint! Storebror heter Edvin. Om det blir en flicka blir det nog Elsa, Elise, Alice eller Stella

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-06-24 17:09:43 följande:
    Om det blir en pojke har vi verkligen ingen aning. Men Isak var fint! Storebror heter Edvin. Om det blir en flicka blir det nog Elsa, Elise, Alice eller Stella
    Sno det då
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Haha ja kanske det! ;) måste dock se bebis först! Med första så kom vi på en massa namn som inte alla passade honom när han kommit ut! :)

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:57:30 följande:

Varför berättar ni?
    Jag vill inte berätta förrsen barnet är fött. var SKITSUR på min man sist när han berättade för sin mamma. Han hade lovat att inte, men det mindes han inte.
    Storebror heter Isak.

jadu säg det, egentligen borde vi väl inte det men jag står verkligen min mamma pch brorsa nära, vi pratar i telefon minst en gång om dagen och det känns liksom naturligt att prata om sånt som man tänker på, som namn;=) haha. Men lite knäckande är det ju när de dissar mina förslag....Å andra sidan vill jag ju ha en ärlig åsikt och det får man nog inte när barnet är fött och namnet spikat så att säga...men visst alla kan ju inte ha samma smak....

Om denna bebis hade varit en pojke hade han hetat Ilian, alternativt Isaac eller Noell. Men nu är det ju en lillasyster....;=) Jag älskar namnet Alba...Även Noelle är högt upp på listan, sedan varierar resterande förslag dag för dag och många försvinner lika snabbt som de kommit;=)

• cupcakekiller

Vägrar att prata namn med vänner/övrig familj, orkar inte höra folks klagande, tog jätteilla upp med första barnet som jag pratade namn med allt och alla med.
    Han heter Harry förövrigt, har varit Harry Potter-tokig sen jag var 8 (är 20 nu) och har från början sagt att alla mina barn ska heta något namn från en HP-karaktär, men det behöver inte vara i förnamn.
    Får vi en son så ska han heta Axel (Thomas Cedric i mellannamn,Cedric är HP-namnet där), de tjejnamn vi har på listan är Elvira, Ebba, Luna och Penny. Luna är ju från HP så även om det inte blir förnamnet så kommer det att bli ett mellannamn tillsammans med Maria, som är ett släktnamn på bådas sidor. Jag älskar namnen Sigrid och Astrid men sambon tvärvägrar Kräks

Penny har varit ett favvonamn i flera år, bara det att jag tvekar på om det passar med efternamnet, Penny Planberg blir det isåfall... Tycker ni att det funkar?  

• MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-06-24 17:24:11 följande:
    Vägrar att prata namn med vänner/övrig familj, orkar inte höra folks klagande, tog jätteilla upp med första barnet som jag pratade namn med allt och alla med.
    Han heter Harry förövrigt, har varit Harry Potter-tokig sen jag var 8 (är 20 nu) och har från början sagt att alla mina barn ska heta något namn från en HP-karaktär, men det behöver inte vara i förnamn.
    Får vi en son så ska han heta Axel (Thomas Cedric i mellannamn,Cedric är HP-namnet där), de tjejnamn vi har på listan är Elvira, Ebba, Luna och Penny. Luna är ju från HP så även om det inte blir förnamnet så kommer det att bli ett mellannamn tillsammans med Maria, som är ett släktnamn på bådas sidor. Jag älskar namnen Sigrid och Astrid men sambon tvärvägrar Kräks

Penny har varit ett favvonamn i flera år, bara det att jag tvekar på om det passar med efternamnet, Penny Planberg blir det isåfall... Tycker ni att det funkar?  

Tänkte innan jag läste det på Luna. Som ju är jättefint! Och Harry är väl inget konstigt?
  • MissKaos

..tänk på mig som är löjligt förtjust i Star Treak. det skulle kunna bli  udda namn

• Nania
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:57:30 följande:

Varför berättar ni?
    Storebror heter Isak.
    Älskar Isak med men finns en kusin till barnet som heter det. Tycker det blir för nära.
Svar på tråden December bebis 2013