• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Villervalla är underbara. Synd dom inte har mammakläder. Deras plyschklänningar med leggings ser bekväma ut.

Plopps80 skrev 2013-07-22 16:11:44 följande:
    Ja många pojkar vill ju har glitter och rosa. Tycker man ska ta på sig det som man tycker är snyggt! Vill man kan man ju handla på tjejavdelningen till sin pojke. Om han vill ha rosa glitter och sånt. Handlade mycket på pojkavdelningen när dottern var liten. Älskar tex Kax på kapp Ahl och har klätt henne i turkost och grönt men när hon fick egen vilja var det slut på allt sånt. Då var det bara "tjejkläder" som gällde. Därför ser jag fram emot en till så jag kan shoppa på villervalla

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-22 17:06:03 följande:
    Villervalla är underbara. Synd dom inte har mammakläder. Deras plyschklänningar med leggings ser bekväma ut.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Love it! Älskar starka färger och sånt. Min bästa vän tycker villervalla ser ut som pyjamaskläder och dottern avskyr deras kläder.
  • MissKaos

Bara tröjjor och inget mamma.

Kanske kan ha 170 i vanliga fall...

Plopps80 skrev 2013-07-22 18:52:49 följande:
    Dom har väl kläder för vuxna men kanske inte i mamma size.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988

Jag ger mig aldrig in i diskussioner kring klädval och genus på nätet där jag inte känner de jag pratar med, brukar urarta. Jag vägrar iaf köna mina barn och är starkt emot sexualiseringen som klädkedjorna sysslar med, skrämmande att se småflickor på 2 år springa runt i så korta shorts att rumpan sticker ut, eller se 6-åringar ha minibh.. Huvva. Och sen undrar vi varför vi kvinnor ses som objekt, varför vi mår dåligt i oss själva och varför vi hela tiden strävar efter att vara snygga och smala.

• MissKaos

Jag blir mest nervös föt hur det går när barnet trillar ftån cykel sparkcykel klättrrnät etc. Dom skrapar sig ju fördärvade..

Blir ledsen när grannens 4åring säger att pojkar inte gråter... stackars. Inte få gråta?

[quote=70551271][quote-nick]Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:10:53 följande:[/quote-

nick]Jag ger mig aldrig in i diskussioner kring klädval och genus på nätet där jag inte känner de jag pratar med, brukar urarta. Jag vägrar iaf köna mina barn och är starkt emot sexualiseringen som klädkedjorna sysslar med, skrämmande att se småflickor på 2 år springa runt i så korta shorts att rumpan sticker ut, eller se 6-åringar ha minibh.. Huvva. Och sen undrar vi varför vi kvinnor ses som objekt, varför vi mår dåligt i oss själva och varför vi hela tiden strävar efter att vara snygga och smala.[/quote]

• MissKaos

Jag blir mest nervös föt hur det går när barnet trillar ftån cykel sparkcykel klättrrnät etc. Dom skrapar sig ju fördärvade..

Blir ledsen när grannens 4åring säger att pojkar inte gråter... stackars. Inte få gråta?

[quote=70551271][quote-nick]Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:10:53 följande:[/quote-

nick]Jag ger mig aldrig in i diskussioner kring klädval och genus på nätet där jag inte känner de jag pratar med, brukar urarta. Jag vägrar iaf köna mina barn och är starkt emot sexualiseringen som klädkedjorna sysslar med, skrämmande att se småflickor på 2 år springa runt i så korta shorts att rumpan sticker ut, eller se 6-åringar ha minibh.. Huvva. Och sen undrar vi varför vi kvinnor ses som objekt, varför vi mår dåligt i oss själva och varför vi hela tiden strävar efter att vara snygga och smala.[/quote]

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-22 19:17:09 följande:
    Ja, det är ju oerhört tragiskt. Det där hör man ofta till grabbar "Inte gråta, stora pojkar gråter inte" medan det gullas med små flickor. Mina flickor är lika tuffas om vilken grabb som helst, och de grabbar jag känner kan göra sig illa och gråta lika mycket som mina flickor. De är dessutom lika söta och tuffa!
  • MissKaos

För mig är det ett större problem än färg och motiv på kläderna. Att kunna identifiera och hantera känslor är ju jätteviktigt! Och ja man kan vara söt och tuff. Eller lite räddhågsen och osöt. Man duger vilkendera..

Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:21:25 följande:
    Ja, det är ju oerhört tragiskt. Det där hör man ofta till grabbar "Inte gråta, stora pojkar gråter inte" medan det gullas med små flickor. Mina flickor är lika tuffas om vilken grabb som helst, och de grabbar jag känner kan göra sig illa och gråta lika mycket som mina flickor. De är dessutom lika söta och tuffa!

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-22 19:36:57 följande:
    För mig är det ett större problem än färg och motiv på kläderna. Att kunna identifiera och hantera känslor är ju jätteviktigt! Och ja man kan vara söt och tuff. Eller lite räddhågsen och osöt. Man duger vilkendera..
    Ja, men precis. Men kläderna spelar ju tyvärr in. De speglar ju den vi är, väldigt ofta - speciellt i tonåren. Blir man intvingad i "prinsessrollen" så är det inte konstigt att man sedan måste leva upp till attt vara söt och duktig. Det börjar ju någonstans, och jag tror att om vi ger barnen alla möjligheter redan som nykläckta ökar vi deras chanser i livet :)
    Men jag ger ju ALLT! Alla färger, alla kläder, alla leksaker osv, inga begränsningar :) 
Svar på tråden December bebis 2013