• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Till något helt annat. Jag är på jakt efter en mintrgrön tapet, helst med vita prickar...men alla mintgröna tapeter är av intresse...Har någon av er sett någon sådan någonstans? Kanske om ni kollat barnrumsinredning eller liknande?

Vi håller på och gör en klädhörna till lillasyster och jag ska tapetsera insidan av en garderob då det bara är trista spånplattor där. Har en "bild" av hur det ska se ut men då hittar jag inte tapeten jag tänker mig.....suck....  

• Eyeonly

Jag bor i Kiruna !! Norraste Norrland! :) här behövs en rejäl vagn, någon som använt tex en nordiccab som syskonvagn?

• Elsapelsa11
    Eyeonly skrev 2013-07-23 00:44:24 följande:
    Någon annan här som kommer ha ett storesyskon på ca 2,5 år när bebisen tittar ut ? Min son kommer att hinna bli 2 år och 4 månader och håller på funderar mig tokig på om vi behöver syskonvagn eller ej, hur tänkte ni?
    Vår dotter kommer också vara 2 år och 3 månader. Så vi har funderat fram och tillbaka om det behövs syskonvagn. Men jag tror det blir en sån då jag inte har körkort och ska jag ta mig någonstans själv med båda är det rätt skönt att kunna sätta en sprallig storasyster i vagn med. Jag drömmer om en Donkey, men får se lite vad vi kan få för vår nuvarande vagn som jag förövrigt är jättenöjd med (brio go). Det är bara så mycket pengar och de hade vi egentligen hellre lagt på annat.:) Sen är ju frågan hur länge det behövs syskonvagn... då är ju visserligen donkeyn bra som Anna1988 skriver eftersom den blir singelvagn också. 

Men jag ser att du nog är ute efter en rejälare vagn. Har själv inte hört talas om nordic cab men ska googla direkt (nyfiken:))! 
  • MissKaos

Bränt mig på magen. . Ett par timmar på strandrn. Insmord... hoppss det känns ok inatt! Stod väl i vsttnen med min badunge länge länge och solen reflekteras nogvi ytan. Jao rött är en fin färg. Hmm

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Didrik
    Linn

Det är två namn som vi disskuterat men har absolut INTE bestämt oss :)
    Storasyster heter Leonora så jagskulle velat haft ett till namn på L... Men jag vet inte :)

• MariaOchNiklas

Viktor och Julia är de namn vi kunnat komma överens om än så länge. Vi har ju redan en Freja och båda passar bra till det. Men vi hinner säkert ändra oss många gånger innan december

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • cupcakekiller

Vi hade i princip bestämmt namn innan vi kollade könet med, eller killnamn var iaf 100% sen innan vi plussade. På tjejnamn hade vi Luna eller Elvira, jag lutade dock mer åt Luna. Direkt när vi kom ut från rul så sa sambon att det minsan var en Luna och inget annat så det är väl bestämmt då, vi kallar redan magen för det när vi är själva :) Sambon vill igentligen gå ut med hennes namn redan nu men jag fick så många dryga kommentarer när jag berättade att sonen skulle heta Harry så jag vill vänta tills hon är född.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-07-23 20:03:05 följande:
    Bränt mig på magen. . Ett par timmar på strandrn. Insmord... hoppss det känns ok inatt! Stod väl i vsttnen med min badunge länge länge och solen reflekteras nogvi ytan. Jao rött är en fin färg. Hmm
    aaaj! stackare :(
    Bebis BF 21 december 2013
  • FiaFunderar

Harry är asgulligt och Luna med. Jag har haft med det på namnlistan men karln var inte så sugen på det namnet :/

Svar på tråden December bebis 2013