• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Goldie

Sokkerflikka: Såg att du skrev att du bor i Umeå, vad roligt! är det några andra av er som finns här i trakten? kommer längre söderifrån från början men flyttade hit -10 pga kärleken och sedan har det fortsatt på det spåret med utbildningsplats och barn här. Eftersom jag är student känner jag dock inte så många andra som själva har eller väntar barn, inte för att det är jätteviktigt men ibland känns det tråkigt att inte ha folk i samma sits i närheten...

vem vet, kanske ses vi på BB? ;) 

• siolina
    MissKaos skrev 2013-07-23 21:47:29 följande:
    Av nyfikenhet och okunnighet i samkönade äktenskap/förhållanden fården som inte är gravid adoptera barnet? Eller hur gör man? För mig känns det som om staten har haft en massa krångel för sig iaf tidigare? Så inte båda blev vårdnadshavare?
    Det beror ju på var barnet är gjort. Är det gjort i Sverige blir båda automatiskt föräldrar, men inte om det är gjort utomlands. Och vårdnadshavare har väl med vårdnaden att göra, alltså den förälder som föder barnet har ensam vårdnad tills de skriver på papper om delad vårdnad.
  • siolina

Tack för förklaringar om namnmatchning. Nu fattar jag hur ni menar. Jag tänker nog att det där ger sig, precis som med par som blir ihop. Hör eller säger man dem ihop tillräckligt mycket så tycker man att de hör ihop till slut.

• Elsapelsa11
    Annaa1988 skrev 2013-07-23 21:11:10 följande:
    Ja, jag har ju Bugaboo redan och är så otroligt nöjd. Har varit sugen på en donkey länge nu, så jag passar på! Kommer sälja CAMen inan så blir det inte så dyrt :)
    Ja blir det donkey hoppas jag få sålt go'n innan så det finns lite startkapital. :) 
  • IdaJ

Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta.

Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)

• siolina
    IdaJ skrev 2013-07-23 22:44:58 följande:
    Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta.

Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)
    Ja, vad konstigt att folk ska ha åsikter om det. Det är väl inget man lägger sig i? Fast om någon skulle döpa sitt barn till typ Lucifer, Demona eller Gollum skulle jag nog fråga hur det kom sig.

Vad ska han heta?
  • cupcakekiller

För folk som har barn och klagade på namn brukade jag helt enkelt svara "bra att det inte är ditt barn som ska heta det då" eller liknande, orkade inte ens försöka vara trevlig mot sånna som bara ska klanka ner. Men är kännsligare den här graviditeten så skulle nog bara ta åt mig när folk klagar, därför är vi tysta den här gången. Gillar man inte ett namn så borde man bara tyst istället, jag går ju inte fram till bekanta och påpekar hur fula namn de har så!

• cupcakekiller

Förövrigt upplever jag det som att folk klagar mer när man berättar namn när man är gravid än när man visar upp sitt barn och säger namnet när man har fött.

• MariaOchNiklas
    siolina skrev 2013-07-23 21:10:14 följande:
    Jag fattar inte riktigt varför syskonens namn måste passa ihop? Det är hur som helst ingenting vi tänker på alls. Apropå vagn lutar det åt en kronan för vår del. Egentligen känns det ovärt att köpa en vagn för flera tusen som man bara ska ha i drygt ett år, men vi tror vi vill ha en med svängbara hjul och de modellerna är inte lätta att hitta begagnade. Fast vi får se.

Vi har en kronan duo. Är supernöjd med den. Är dock köpt 2011 så då fanns det inte med svängbara hjul fram. Hade ändå inte funka när hi bor på landet och slask, modd och leriga vägar under perioder. Upplever man får mycket vagn för pengarna
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • IdaJ

Han ska heta Ted :) Självklart kan man ju börja undra om det är ett väldigt annorlunda namn, men jag hade aldrig ifrågasatt det. Jag tror också att folk klagar mer än vad dom hade gjort om barnet hade varit fött.

Svar på tråden December bebis 2013