• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Ted är väldigt fint namn. Så konstigt att de tycker det. Tur att ni väljer det finaste namn ni vet. Låt dem ej påverkar er till att ta något annat i stället.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Eyeonly

Nordiccaben köpte vi just för att kunna ha den som skidpulka. Just nu har vi en babyjogger city elite å jag älskar den ,men tror nog jag vill ha en syskonvagn och riktigt sugen på en donkey men får nog bli en begagnad vagn isåfall ! Kommer att ha en voksipåse i vagnen till vintern , den är jättebra , gossen har aldrig varit kall i 30 minus och då har han haft enbart kläder och PoPs ullfrotteunderställ ! Grym åkpåse!

• siolina
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-23 23:10:23 följande:

Vi har en kronan duo. Är supernöjd med den. Är dock köpt 2011 så då fanns det inte med svängbara hjul fram. Hade ändå inte funka när hi bor på landet och slask, modd och leriga vägar under perioder. Upplever man får mycket vagn för pengarna
    Ja, svängbara hjul känns inte så viktigt egentligen för mig (mer för sambon), jag tycker kronan är lättkörd ändå. Vi har deras sulky som vi älskar. Vi har haft en bugaboo samtidigt men den har vi sålt för den blev stående då vi alltid valt kronan, trots att den är större och tyngre och inte har svängbara hjul.

Har ni haft adaptrar så ni kunnat fästa babyskyddet från bilen på vagnen? Det tycker jag däremot är väldigt smidigt att kunna göra, så det känns viktigt. Har dock inte sett några annonser där sådana adaptrar har ingått så de måste köpas nya och då är ju förutsättningen att de passar även till en äldre modell.
    Hihi, dessa bryderier man har.

IdaJ, för vad det är värt tycker jag att Ted är ett utmärkt namn!

• siolina

Nån annan som inte känner bebisen så mycket? Är i vecka 20+2 och har visserligen moderkakan i framkant men det skulle kännas tryggt att känna mer rörelser.
    Vet inte riktigt hur det ska kännas heller, har väl känt lite som eventuellt kan ha varit bebisen, men bara en gång känt något som jag upplever måste ha varit den.

• Sokkerflikkan

Goldie- va roligt att du också är härifrån. Trodde jag var ensam i tråden :p jag har för övrigt startat en tråd för oss i Umeå omr som ska ha barn vintern 13/14 men än så länge inte så många napp.

Jag kommer ju härifrån så känner ganska många. Men jag blir först i vår vänkrets som får barn så det känns lite tråkigt. Ingen att hänga med under mammaledigheten osv.

Haha ja vi får väl se, när är ditt BF datum? Jag har den 10/12 :)

• Elsapelsa11

Siolina: jag känner inte heller av bebisen så mycket. (18+2) och detta är vårt andra barn så jag vet ju hur det kan kännas. Men ibland tycker jag att det känns nåt och så försvinner det direkt. Med förra dottern låg moderkakan i framvägg, det är kanske så nu med? Håller tummarna för att allt står rätt till, rul om en vecka.

• MariaOchNiklas
    siolina skrev 2013-07-24 07:37:06 följande:
    Ja, svängbara hjul känns inte så viktigt egentligen för mig (mer för sambon), jag tycker kronan är lättkörd ändå. Vi har deras sulky som vi älskar. Vi har haft en bugaboo samtidigt men den har vi sålt för den blev stående då vi alltid valt kronan, trots att den är större och tyngre och inte har svängbara hjul. Har ni haft adaptrar så ni kunnat fästa babyskyddet från bilen på vagnen? Det tycker jag däremot är väldigt smidigt att kunna göra, så det känns viktigt. Har dock inte sett några annonser där sådana adaptrar har ingått så de måste köpas nya och då är ju förutsättningen att de passar även till en äldre modell. Hihi, dessa bryderier man har. IdaJ, för vad det är värt tycker jag att Ted är ett utmärkt namn!

Nej vi hade ingen adapter. Anser inte det särskilt nödvändigt för min del. Har funkat bra med dottern att lyfta över henne från stol till vagn. Har jag handla på maxi har det funnits bra vagnar att ställa babyskyddet på så man kunnat storhandla utan problem. Hoppas nästa barn är lika smidigt. Men man vet aldrig
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • siolina
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-24 09:35:22 följande:

Nej vi hade ingen adapter. Anser inte det särskilt nödvändigt för min del. Har funkat bra med dottern att lyfta över henne från stol till vagn. Har jag handla på maxi har det funnits bra vagnar att ställa babyskyddet på så man kunnat storhandla utan problem. Hoppas nästa barn är lika smidigt. Men man vet aldrig
    Ok. För oss var det enormt praktiskt med första barnet så vi vill gärna ha möjligheten även denna gång, fast man så klart inte kan veta hur denna bebis funkar. Då har du förstås inte koll på om de adaptrar man kan köpa idag passar till äldre modeller?
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-07-23 22:44:58 följande:
    Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta.

Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)
    Vi kommer köra fleeceoverall och åkpåse :)
    Bebis BF 21 december 2013
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-07-23 23:11:37 följande:
    Han ska heta Ted :) Självklart kan man ju börja undra om det är ett väldigt annorlunda namn, men jag hade aldrig ifrågasatt det. Jag tror också att folk klagar mer än vad dom hade gjort om barnet hade varit fött.
    Jättefint namn, förstår inte alls varför någon skulle reagera på det!? Helt vanligt, fint namn som också är lite roligt att inte precis alla heter. Gulligt men låter även vuxet, fungerar på engelska... jättebra! :)

Vi har pratat om Theodor här så vi är kanske lite partiska ;) Blir ju Theo ofta men vi döper till hela långa namnet. 
    Bebis BF 21 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013