Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Bättre sent än aldrig eller vad säger man. Nu har jag iaf tillgång till en dator och inte mobilen. Här kommer mina uppgifter.

Ålder: 29 år
    Startvikt: 95,6kg vägde jag igår
    Målvikt: Min målvikt är runt 65kg, men där emellan har jag satt upp delmål. 
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Jag kommer köra på metoden att helt enkelt ändra livsstil, mindre sötsaker då jag är en riktig godisråtta och röra på mig mer. Allt kommer ske i en lugn takt. Jag har tidigare tvärslutat emd allt och sen börjat hårdträna, denna gång tänker jag ta det lugnare.
    Mitt startdatum för utmaningen: 2/4 2013 
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Många gånger, men motivationen håller aldrig längre än några veckor, men ju jäklar få det vara bra

Har startat min alldeles egna blogg: forskoletipset.blogg.se
  • hjärtemamma

För min del kommer fokus ligga på att inte äta godis denna vecka och sen kör jag igång med träningen i nästa vecka. Jag är helt otränad och min kondition är nere på noll, men jag har ändå anmält mig till tjejmilen och måste komma i form till dess

• hjärtemamma

Idag blev det en promenad äntligen, dock gick jag med både barnvagn och en dotter jämte mig så tempot blev inte så högt. Men tänker att en promenad är bättre än ingen

• hjärtemamma

Många kämpar på ser jag. Själv har väl den här veckan gått sådär. Har varit iväg ett par dagar så det har blivit lite fika emellanåt, men godiset har jag lyckats med att bara äta igårkväll och då köpte jag en egen påse med lite lösgodis i för att ha koll på hur mycket jag åt. Imorgon börjar jag på allvar och ska även lägga in motion, känner mig taggade måste jag säga

• hjärtemamma

Jaha då var det vägningsdags och med tanke på att jag i princip inte ha gjort någonting förra veckan så är jag nöjd när vågen visade - 0,5kg. Nu gäller det för mig att få in träning i mitt liv. Jag vet att jag kan om jag vill, men det är svårt att hitta motivationen tycker jag

• hjärtemamma

Hittade en helt underbar blogg i morse som gav mig inspiration och jag insåg att ingenting är omöjligt...en tjej som gått ner 75kg helt på egen hand och med enkla medel. Så den här gången tänker jag inte ge mig

• hjärtemamma
    En himmelsk drog skrev 2013-04-10 09:15:27 följande:
    Blä, kände mig inte ett dugg pigg på promenad imorse! Tur att jag har en hund som håller mig sällskap ute och som måste ut, annars hade jag nog struntat i dagens promenad. Började dagen med en kopp té och ett stort glas vatten, en av mina nya vanor. Mår dock illa och börjar nog få en öroninflammation, verkligen kul.. Hjärtemamma, har du lust att dela med dig av bloggen? :)

haha, trodde jag skrev med den :)

http://goingsmaller.blogg.se/

• hjärtemamma

Dumma, dumma, dumma mig, är så besviken på mig själv. Igår fick dottern välja kex i affären, vilket inte händer så ofta. Och vad väljer hon, jo ballerina som är mina favoriter. Så länge förpackningen var oöppnad så kunde jag stå emot, men nu när den var öppnad åt jag fem st. Enda fördelen var väl att jag fick så dåligt samvete att jag tog på mig träningskläderna och körde 30 minuter på crosstrainern medan yngsta dottern ändå sov. Dessutom har jag gått 55 minuter med barnvagn på förmiddagen. Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?

• hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-10 22:20:09 följande:
    Hjärtemamma: Ett tips är att ALL mat du stoppar i munnen måste intas sittandes vid matbordet. Det är tex väldigt svårt att sitta rakt upp och ner vid matbordet och trycka i sig en hel godispåse/chips, bara för att. Annars är väl det klassiska tricket att dricka ett glas vatten och sen vänta 20 min och är man fortfarande hungrig så tar man något nyttigt att äta, vanligtvis så har man dock glömt bort det efter 20 min så win-win. Eller en annan klassiker, aktivera dig själv. Hur välorganiserade är tex dina handväskor/garderober /städskåp/skafferi etc? Om man brukar falla dit på kvällen i tv-soffan kan man införa matförbud i soffan, känner man att man måste ha något iaf så är det matbordet som gäller (och då naturligtvis utan dator, tv eller tidning).

Tack f
    spökplumpen skrev 2013-04-10 22:20:09 följande:
    Hjärtemamma: Ett tips är att ALL mat du stoppar i munnen måste intas sittandes vid matbordet. Det är tex väldigt svårt att sitta rakt upp och ner vid matbordet och trycka i sig en hel godispåse/chips, bara för att. Annars är väl det klassiska tricket att dricka ett glas vatten och sen vänta 20 min och är man fortfarande hungrig så tar man något nyttigt att äta, vanligtvis så har man dock glömt bort det efter 20 min så win-win. Eller en annan klassiker, aktivera dig själv. Hur välorganiserade är tex dina handväskor/garderober /städskåp/skafferi etc? Om man brukar falla dit på kvällen i tv-soffan kan man införa matförbud i soffan, känner man att man måste ha något iaf så är det matbordet som gäller (och då naturligtvis utan dator, tv eller tidning).

Tack för tipsen, ska försöka tänka på det. Det blev i alla fall inga fler kex under kvällen och det känner jag mig nöjd med :)
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor