Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Fru Mamma skrev 2013-04-12 08:03:02 följande:
    Igår fyllde dotra 1 år, idag ska jag städa av det värsta, och diska och göra tårtbotten, imorgon ska jag städa bort alla katthår från soffan och såvidare och lägga ihop tårtan och 12.00 börjar dotras kalas och direkt efter det ska vi på kalas hos min makes faster... Sen räcker det med kalas ett par veckor framöver, tycker jag nog! Så kanske man hinner gå ut och promenera lite istället för att städa dygnet runt för att folk är allergiska mot mina älskade små hårbollar!

ja dessa kalas kan ställa till det, här inleder vi snart en kalasmånad med båda döttrarnas födelsedagar och min mamma. Vilken tur att jag börjar jobba så jag inte kan stoppa i mig en massa onödigt om dagarna i alla fall.

Min uppstart av motion/träning den här veckan har gått ganska bra måste jag säga, så nu är det bara att hålla fast vid den. i Måndags var jag ute och gick två gånger, i onsdags promenad + crosstrainer och torsdag promenad
  • hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-12 22:14:19 följande:
    iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-s... Fast det blev inget nu ikväll, grabbarna vägrade somna så det blev för sent för att ta fram bandet (bor i lgh). Får ta det imorgon istället. Morgondagen kommer bjuda på massage, akupunktur, besök av mamma och pappa som har med sig en leverans av trehjulingar så imorgon hoppas vi på fint väder. Jag vet inte hur ni har haft det idag men här har det regnat nonstop sen igår kväll.

Tack för länken. Jag ska snart börja löpträna och detta är precis det jag har letar efter. Har du sprungit tidigare eller är det helt nytt för dig?
  • hjärtemamma
    stina 86 skrev 2013-04-13 20:26:40 följande:
    Fans skit,jag har syndat rejält idag och sitter nu här med värsta ångesten..sambon hade lagat en jätte god pasta rätt med snuskigt mkt crème fraische,milda mat och pasta skruvar till..åt ändå måttligt men det är ju snor mkt kalorier i det..dessutom har jag ätit säkert ca 20 godisbitar och en halv calippoglas som sonen ratade...Nåja,jag kommer nog inte fuska mer i alla fall för jag står inte ut med ångesten..

I onsdags åt jag 5 ballerinakex och fick så sjukt dåligt samvete efteråt att jag gick och tränade precis som du gjorde. Tänk på att du nu har börjat få dåligt samvete när du är onyttigt, det är jättebra. Fortsätt att kämpa på
  • hjärtemamma

Jag har tidigare försökt sluta helt med godis och det har fungerat i några veckor, sen äter jag dubbelt så mycket och kan inte sluta när jag väl börjar äta igen. Denna gång har jag bestämt mig för att jag ska få ha en onyttighetsdag oveckat då jag får äta godis, men då ska jag också ha full koll på hur mycket jag äter och så måste jag ha tränat under dagen för att få äta. I fredags köpte jag 100gr choklad som jag tänkte äta, men var inte sugen och sparade det till igår istället. Dessutom njöt jag av det istället för att bara trycka i mig det. Ett stort framsteg för mig. Om ett tag kanske jag inte ens köper hem något, vem vet. Jag är även stolt över mig själv att jag inte druckit någon läsk i helgen, vilket vi alltid gör annars. Träningen/motionen flyter också på för mig så jag hoppas vågen också märken imorgon art jag har varit duktig trots att jag har mens.

• hjärtemamma

Åh vad irriterad jag blir på iPhone som ändrar orden man skriver, hoppas ni kan läsa mitt inlägg ändå, trots lite fel ord ibland

• hjärtemamma
    EvelinasSyster skrev 2013-04-14 08:24:16 följande:
    Hade en riktig skitdag igår. Dotterns pappa hade kalas, skulle bara ta en liten bit tåra men det kickade igåbg sockerdjävulen rejält så slutade med att jag slukade allt i min väg typ. Fan. Så besviken på mig själv. Måste komma ihåg den här känslan nästa gång suget kickar in, det är verkligen inte värt det!!!

Det är just det tankesättet man måste ha innan man tar något söt, är det värt det? Väldigt lätt att säga, men svårt att göra jag vet. Men ju längre man kommer med sin viktnedgång dessto lättare blir det att säga nej tror jag. Jag inbillar mig det iaf
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-14 19:01:25 följande:
    Jag längtar tills imorgon, att äta normal mat i lagom mängd... Helgen har vart KATASTROF och jag känner mig uppsvullen, törstig, jag ligger och har ont i magen på grund av allt gott jag stoppat i mig och jag ångrar nästan att jag lyckats förhandla mig till att få ha vågen framme en stund på måndagsmornarna, innan den försvinner igen, för jag vettesjutton om det är pepprande att ställa sig på det skrället imorgon, haha!
    Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, på grund av hur dåligt kroppen mår av mitt maratonätande i helgen.

Vi ska ut på en liten promenad nu om en stund, och efter den så är det dags för barnen och mig att sova, sen har jag planerat in en tvåtimmarspromenad direkt efter jag lämnat grabben på skolan imorgon, de 3 kommande veckorna har jag INGA ursäkter för att inte äta på ett bra sätt. Och nu har jag ingen ursäkt för att slippa komma ut och röra på mig lite varje dag heller. Jag MÅSTE se till att få tummen ur röven och faktiskt HÅLLA det här nu!

Ibland har man dåliga dagar, men med din inställning om att ta nya tag så kommer det gå kanon för dig...HEJA, HEJA, HEJA...jag håller på dig :)
  • hjärtemamma

Kan vi inte göra en lista över alla som är med, det börjar ju bli rätt många nu så det är svårt hänga med på vem som ska gå ner 5 kg och vem som ska gå ner 30kg

• hjärtemamma

Jaha då var det vägningsdags igen och det var faktiskt med glädje jag så fram emot det då jag verkligen har lämpat denna vecka. Vågen visade på -1,7kg, sammanlagd viktnedgång 2,2kg

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-15 07:56:52 följande:
    Nu har jag vägt mig: 86.0 visade vågen efter helgens bravader, så sammanlagt har jag gått ner 2,8 kg under de här två veckorna, men rent tekniskt sett har jag gått upp 0,9 sen i onsdags, då maken ställde undan vågen för mig :P men ja, jag är nöjd med resultatet ändå, med tanke på allt jag moffat i mig under helgen så hade jag snarare räknat med att ha gått upp ALLT igen :P men ny dröjer det ca 3 veckor tills nästa födelsedag, så jag hinner nog gå ner ganska bra tills dess...

2,8kg på två veckor är ju superbra jobbat, du ska vara stolt över dig själv....
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor