Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

De senaste dagarna har verkligen varit katastrof, ingen motion och dessutom har jag ätit godis flera dagar i rad. Magsjukan var iaf lindrig, men helt okej är magen inte än. Tänkte ta tag i tränandet idag, får se vad det blir. Hur går det för alla er andra? Jag tycker tråden är så tyst nu mera

• hjärtemamma

Har nu tränat för första gången sen i onsdags, kändes lite segt, men är ändå stolt över mig själv. Har varit inne i en liten dipp angående det här med vikten och att det inte händer något, men börjar ta mig ur den och försöker hitta nya krafter igen. Jag har även tänkt byta vägningsdag så jag kommer väga mig på fredagar istället för måndagar, inte för att jag vet om det gör någon skillnad egentligen, men det känns bättre i alla fall.

• hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-05-07 14:58:19 följande:
    Hej!

Så bra ni alla kämpar på!!

Förra veckan var katastrof och jag åt praktiskt taget ohämmat i fyra dagar. Det var inte så bra.
    Den här veckan har jag tagit mig i kragen och hoppas på viss nedgång imorgon.
    Dessutom blir det en ordentlig promenad ikväll också.
    Visst kan man ha onyttiga dagar, men det viktigaste är att man tar tag i det igen. Försök att blicka framåt istället för bakåt :)
  • hjärtemamma

Vägdag för mig också och vågen visade 91,5kg...jag är äntligen under 92kg även om det går långsamt.

• hjärtemamma

Hej på er allihop, har varit lite tyst från mig, men jag brukar vara här inne och läsa. För mig går det så där, den här veckan kommer jag jobba 4 av 5 kvällar utöver arbetet på dagtid vilket gör att min träning har varit lika med noll. Dessutom har jag ätit snabbmat två gånger och fikat en gång, ja jag vet, det är katastrof och jag är så besviken på mig själv. Vågen visade i all fall 91,0kg idag, så det går neråt åtminstone.

• hjärtemamma

Vad duktiga ni är allihop. Här går det inte alls bra. Har haft några onyttiga veckor utan motion och den här veckan hade jag verkligen tänkt ta tag i det igen, men vad hände? Jo jag ramlar och får hjärnskakning så nu är det vila som gäller den här veckan

• hjärtemamma

Jag hinner ju aldrig med här inne längre, men måste säga att ni är sjukt duktiga allihop. Jag har haft ett uppehåll några veckor, men på måndag kommer jag köra igång på allvar igen, får se hur det går

• hjärtemamma

Är ledsen att jag inte skriver här inne längre, men jag är inne och läser. Sen jag började jobba i maj har jag inte tränat någonting och det blir både snabbmat och godis i veckorna, trots det har jag åtminstone inte gått upp något i vikt. Jag har även haft riktig otur sen jag började jobba med en magsjuka, hjärnskakning och influensan. Men så fort influensan är borta ska jag försöka ta tag i träningen igen.

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-06-11 22:53:38 följande:
    Hjärtemamma: men hjälp, vilken otur du har jämt! Jag är inte ett dugg avundsjuk, din olyckskorp ;) håller tummarna för att du blir frisk snart, och slipper mer sån skit!

Ja riktig jäkla otur, men hoppas på att det vänder snart. Jag orkar inte ha det så här. Enda fördelen är att jag gått ner ett kilo sedan igår
  • hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-06-12 15:15:11 följande:
    Jag tuffar också på. Försöker hitta nån slags balans med ätandet, men det går inget vidare. Behöver riktlinjer att hålla mig till och det har jag inga i dagsläget. Vågen fortsätter att gå uppåt, men tids nog måste det väl vända? För jag vägrar att acceptera att strikt lchf-kost är det enda sättet att tappa i vikt. Jag är så less på den maten nu och jag vill att vi ska kunna äta samma mat hela familjen.

Konstigt att vågen bara går uppåt, men som du själv sa, det måste vända snart. Fortsätt att kämpa
  • hjärtemamma

Nu borde det väl nästan ha gått 8 veckor sedan start och jag är nyfiken på hur det gått för alla. Själv kämpade jag på i fyra veckor och gav verkligen järnet, sen försvann motivationen i samband med att jag började jobba igen. Trots det har jag åtminstone gått ner 5kg och det är väl bättre än inget.

• hjärtemamma
    En himmelsk drog skrev 2013-06-16 19:36:27 följande:
    Jag har fått ett hemskt beroende, någonting jag skäms väldigt mycket över och inte vågat skriva om förr. Men nu har det gått över gränsen. Jag har till och från använt laxermedel, till en början endast pga krånglande mage (med läkares godkännande!!), men nu har både jag och sambon kommit på mig själv med att laxera så fort jag får ångest över någonting jag ätit. Vi åt pizza igår tex, slutade med att jag tog överdos av laxermedel och fick hemska magsmärtor, men i slutändan tyckte jag ändå smärtan var värd känslan av att känna sig ren och tömd. Sambon har nu kastat alla piller, förbjudit mig från att besöka ett apotek på egen hand och nu är det matschema och gemensamma måltider som gäller. Vi ska tillsammans äta mat, och laga den, annars får jag inte väga mig mer. Han förstår att jag vill gå ner mer i vikt men tycker det har gått för långt nu, så ja.. Han lägger sig i helt enkelt och ska stötta mig genom att vi båda ska börja laga nyttig mat osv. Känner mig hemsk, orolig och nervös. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?!?! Jag vet att laxermedel kan sluta med att tarmarna kollapsar, men ändå fortsätter jag :( och det värsta av allt - jag lyckades gömma 12 tabletter "till nödfall"... Jag vet att jag gör fel men ändå kan jag inte göra motsatsen istället. BLÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!

Att ha ett beroende är väldigt tufft, bra att både du och din man tar det på allvar. Att du skriver här innebär att du är väl medveten om ditt beroende och vill göra något åt det, riktigt bra gjort. Gör nu dig själv en stor tjänst och släng de tabletterna som du smusslat undan. Du kommer bara må ännu sämre om du tar dem. Du är värd något bättre :)
  • hjärtemamma

Har fortfarande inte kommit igång med träningen igen då jag drabbats av något virus och har legat sjuk i över en vecka nu. Jag har däremot gått ner 2kg sen jag blev sjuk förra veckan. Så nu är jag under 90kg och hoppas jag får fortsätta befinna mig där även när jag blir frisk igen

• hjärtemamma
    Tjolanta skrev 2013-06-19 06:38:48 följande:
    Gud vad alla är duktiga Och bra där med att slänga alla piller & medel. Jag har gått ner nu 10kg och minskat magen (mäter runt över naveln) från ca 115cm till 103cm ca och varje lår har minskat med ca 6-7cm sedan i början på maj känner mej nöjd men långt ifrån mål..

Jättebra jobbat, nu är det bara att fortsätta i samma takt.
  • hjärtemamma

Jaha här har jag fortfarande inte kommit igång med träningen då jag inte är frisk ännu. Har en envis hosta som inte vill ge sig, så fort jag går upp för en trappa eller anstränger mig minsta lilla får jag jobbiga hostattacker. Men hoppas på att det snart ger med sig så jag kan börja med träningen igen. Maten har jag däremot blivit duktig med och jag klarar inte av att äta speciellt mycket innan magen blir mätt. Än så länge har jag gått ner 2,5 under min sjukdom och det är jag sjukt stolt över.

• hjärtemamma

Här inne skrivs det inte speciellt mycket längre ser jag, men jag tänkte mig på en uppdatering i alla fall. Sen jag började i maj har mitt tränande gått åt skogen, har inte tränat en enda gång. Jag har dessutom varit sjuk sex veckor. I rad och fått träna, men tänkte jag skulle försöka ta tag i det igen. Hur får ni ihop träning, jobb och barn?

• hjärtemamma
    Tjolanta skrev 2013-08-17 21:49:33 följande:
    Hej alla! Har varit semestertider här och det har varit fullt upp Men dock har kost och träning varit prio ett här just nu. Jag känner att jag behöver det. Har inte ätit en enda glass den här varma sommaren! Har nu sedan slutet av april tappat från 112 till 91.5 kg och från 115 till 95 i midjan.. Målvikten är runt 75 kg så det är ett tag kvar :-/ Ska i alla fall under 90 så jag kommer från fetman till överviktig All lycka till er andra och fortsätt kämpa! Ni är SÅ duktiga och är värda er själva det här!

Du är verkligen superduktig, jag. Önskar jag hade din motivation och kämparglöd, men jag kan inte hitta min
  • hjärtemamma

Nu har jag kommit igång med träningen igen och det fungerar väldigt bra måste jag säga. Den stora utmaningen kommer nästa vecka då jag börjar jobba igen, hur ska man få tid till träningen då?

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-08-24 22:00:50 följande:
    Hjärtemamma: man kan ju köra hemmaträning på kvällarna när barnen somnat och spara gymmet till helgen? (Bara antog att det är gymträning du kör med :P)

Jag tränar hemma på crosstrainern, men tycker ändå det är svårt att få till tiden när man jobbar, man ska laga mat, natta barn och helst hinna varva ner lite innan det är dags att gå och lägga sig. Denna vecka har jag iaf lyckats få till tre tillfällen och jag kör aldrig mindre än 2 mil har jag bestämt mig för. Dessutom har jag inte ätit några sötsaker denna vecka förutom igår när jag hade kalas
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor