En himmelsk drog skrev 2013-06-16 19:36:27 följande:
Jag har fått ett hemskt beroende, någonting jag skäms väldigt mycket över och inte vågat skriva om förr. Men nu har det gått över gränsen. Jag har till och från använt laxermedel, till en början endast pga krånglande mage (med läkares godkännande!!), men nu har både jag och sambon kommit på mig själv med att laxera så fort jag får ångest över någonting jag ätit. Vi åt pizza igår tex, slutade med att jag tog överdos av laxermedel och fick hemska magsmärtor, men i slutändan tyckte jag ändå smärtan var värd känslan av att känna sig ren och tömd. Sambon har nu kastat alla piller, förbjudit mig från att besöka ett apotek på egen hand och nu är det matschema och gemensamma måltider som gäller. Vi ska tillsammans äta mat, och laga den, annars får jag inte väga mig mer. Han förstår att jag vill gå ner mer i vikt men tycker det har gått för långt nu, så ja.. Han lägger sig i helt enkelt och ska stötta mig genom att vi båda ska börja laga nyttig mat osv. Känner mig hemsk, orolig och nervös. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?!?! Jag vet att laxermedel kan sluta med att tarmarna kollapsar, men ändå fortsätter jag :( och det värsta av allt - jag lyckades gömma 12 tabletter "till nödfall"... Jag vet att jag gör fel men ändå kan jag inte göra motsatsen istället. BLÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!
Att ha ett beroende är väldigt tufft, bra att både du och din man tar det på allvar. Att du skriver här innebär att du är väl medveten om ditt beroende och vill göra något åt det, riktigt bra gjort. Gör nu dig själv en stor tjänst och släng de tabletterna som du smusslat undan. Du kommer bara må ännu sämre om du tar dem. Du är värd något bättre :)