VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Ålder: 23 (jaja, blir snart 24, men det är några veckor kvar dit, så jag håller stenhårt fast vid att jag är 23, tills det inte går att undvika faktumet längre).
Längd: 162
Starvikt: 88 kg
Målvikt: 65 kg (egentligen 55-60 kg, men tror inte att det är idealiskt, jag börjar se anorektisk ut runt 70 kg...)
Delmål 1: 80 kilo (då ska jag bjuda ut min man på en barnfri date med bio och restaurang)
Delmål 2: 75 kilo (får återinföra choklad då)
Delmål 3: 70 kilo (får återinföra även annat socker, i begränsad mängd och enbart på lördagar, då)
Slutmål: 65 kilo här måste jag stanna i minst 6 månader, för att jag ska hinna känna efter som jag verkligen ska gå ner mer eller ej.
Hur jag ska gå ner i vikt: äta enligt tallriksmodellen på assietter istället för på stora mattallrikar, äta sakta så att jag hinner känna att jag är mätt (det är den stora boven hos mig, jag slänger i mig maten och så känner jag inte att jag är mätt förrän en stund efter jag länsat alla faten),
helt utesluta socker fram tills jag väger 75 kg, och sedan återinföra pö om pö i måttliga mängder och enbart på lördagar (exempelvis 5 godisbitar/en rad choklad och ett litet glas läsk).
Se till att röra mig mer än vad jag sitter ner och "softar" (exempelvis vika tvätt istället för att sätta mig i soffan när jag har dötid), ska även föra journal kring mitt stillasittande.
Minst 60 minuters barnvagnspromenad om dagen. Och så småningom kommer jag även bygga upp ett hemma-tränings-program...
Provat att gå ner i vikt förut? Otaliga gånger. Oftast vlcd och tokträna. Har även jobba perioder där jag praktiskt taget svälter mig själv och toktränar i viktminskningssyfte... Men nu ska sådana korkade tankar/mönster/beteenden bort från mitt liv. För alltid.
Startdatum: 1/4 låter väl bra? ;)