VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Busbellan: så resonerade jag kring rågbröden som jag svullnade i mig tidigare ;) vi är syyyyndare, du och jag!
Busbellan: så resonerade jag kring rågbröden som jag svullnade i mig tidigare ;) vi är syyyyndare, du och jag!
Isabelle: haha, jag visste väl att det fanns en (god) anledning till varför jag inte äter sånt! ;)
Lilla puh: alla är välkomna, så det finns ingen ursäkt för att inte ta tag i det! ;)
Långstång: trevligt! Välkommen!
Min motivering är att jag har så sjukligt ont i lederna, känner mig (och rör mig) som om jag vore över 70 år, och vågar inte gå till läkaren med det eftersom jag är rädd att få höra att jag måste ner i vikt (min värsta mardröm är att höra någon annan säga till mig att jag är överviktig). Sen skulle det ju absolut inte skada att komma i "smalkläderna" som legat och häckat mig längst ner i garderoberna de senaste 4 åren, och förhoppningsvis försvinner hängmagen lite om jag går ner i vikt, och om den inte gör det frivilligt så kommer jag utan tvekan att få operation för att ta bort den. Men hänget försvann spårlöst sist jag gick ner massor i vikt och tightade till kroppen (och sen kom den jäveln tillbaka när jag utan förvarning började gå upp i vikt igen), så jag håller tummarna att det ska vara samma denna gången!
Den här veckan kommer jag inte hinna vara ute och motionera någonting :( mina svärföräldrar kommer hit på lördag och passar alla barnen för att jag och maken ska gå på date (för första gången på jag-vet-inte-hur-länge... vi hade barnvakt för ett år sedan, men jag kan inte riktigt se det som en "date" eftersom jag såg till att klämma ut minstingen... och innan den gången så var det ca 1,5 år utan ensamtid med maken) och på söndag har maken den dåliga att fylla år, så jag har äckligt mycket att greja med fram tills lördag morgon... Men efter det så har jag inte en enda ursäkt för att inte dra igång ordentligt... Och maten har jag ju redan börjat ta itu med, hehe.
Hjärtemamma: välkommen till gänget! :D
Carmelina: välkommen! Haha, jag valde måndagar som vägningsdag för att få en sporre till att hoppa över "helgens synder" ;)
Vad roligt att vi bara blir fler och fler! Guuud, jag har försökt så många gånger förut, men alltid blivit helt nedslagen bara efter ett par dagar ("jag kommer aldrig lyckas... Lika bra att jag ger upp med flit nu, så slipper jag må dåligt över att jag råkar hamna fel i tänket senare"), men nu känner jag mig så SJUKT peppad! (Trots att jag svullade i mig ett par skivor rågbröd igår) Det här verkar vara något jag verkligen behöver!
Carmelina: sant, jag försöker tänka så, även om det inte lyckas så bra ;) ingen aning om vart ts tagit vägen faktiskt, hoppas att hon hittar tillbaka, vi behööööver henne också! :)
Kom igen nu ts! Hur går det för dig? :)
Roligt att se att det droppat in ytterligare några nya här :) och välkommen tillbaka ts!
Ni verkar så duktiga allihopa, jag beundrar er!
Usch, jag har tagit itu med hälften av disken nu, och tar en snabb kaffepaus innan jag fixar lunch till barnen, själv får jag äta salladen som blev över igår och sedan ska jag återgå till den hemska mastodontdisken (jag börjar nästan tro att den går på steroider)..
Jag har för övrig bestämt mig (tror jag) för att maken får fixa middagen idag, så tar jag min entimmespromenad medan han gör det, för när han kommit hem ska jag vara klar med städningen för idag...! Jäkla stil att fylla år och vilja ha hem folk som ska fira en! Jag förstår inte det fenomenet riktigt (såvida man inte fyller jämnt!) men jaja...! ;)
Långstång: haha, jag har provat zumba ett par gånger, men min ko-ordination är inte av denna världen, herregud vad jag ramlar omkring när jag försöker härma dom ^^ ångrar faktiskt att jag köpte hem stora paketet för drygt två år sedan, jag borde ju ha räknat ut att zumba, precis som alla andra dansövningar jag försökt mig på, faktiskt kräver att man har LITE ko-ordination iallafall, men det såg ju såååå kul ut på reklamen! :P
Ts: jag har inte vågat börja med detox än ;) är skiträdd att må jättedåligt, så får jobba lite med den rädslan innan jag drar igång!