Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Och så skickade telefonen iväg innan jag var klar :(
    Nu är det snart dags att pallra sig iväg med barnen till lekplatsen, innan jag tar itu med dagens handling, bakning och städning.. Fy fan för att få hem ett gäng omediciberade pälsdjursallergiker när man har tre katter som är inomhus större delen av tiden (det är bara kattmamman som får gå ut just nu, kattungarna får vackert vänta tills det går att ha dörren öppen under invänjningsperioden)... Ska iallafall göra situps och mina benövningar ikväll, och ta reda på hur långt det är till och från lekplatsen, men den promenaden lär nog bli den enda promenaden jag hinner med idag :P

• Fru Mamma

Bra jobbat Juno!

Långsynt: jag har kommit halvvägs i boken, och man "får" inte sluta innan det står "gå och tänd din sista cigarrett nu" (eller vad det nu står), men jag är på väg iallafall ;)

Glömde helt bort att kolla hur långt det var till lekplatsen, men det kan omöjligt ha varit mer än 2 km tur och retur, men kollar det nästa gång... Nu har jag ätit lunch, det blev äggröra (2 ägg, cirka 1 dl crème fraîche och diverse kryddor) och wokgrönsaker (skippade oljan och det smakade helt okej tror jag :P) och citronvatten såklart!

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och försöka få dotra att somna och sen ska jag köra igång med städrace.

Heja, heja! Ni är så duktiga allihopa! :D

• Fru Mamma

Nu har jag återupplivat min shapeup-app och den är elak mot mig! :( den påstår att jag bara har ca 200 kalorier kvar att äta idag :( jävla banan! För EN gångs skull bestämde jag mig för att äta två mellanmål, och så åt bananskrället upp jättemycket av mina kalorier! Och äggröran var nog det sämsta i kaloriväg som jag någonsin ätit :( jaja, det får bli smoothie till middag ikväll, men det fanns inte inlagt i databasen, så jag la det som milkshake (borde vara fler kalorier i en sådan än vad det är i smoothie?)

• Fru Mamma

Och inte finns varken situps eller benlyft inlagda i databasen på shapeup heller :(

• Fru Mamma

Haha, men Gud... Jag har ätit nästan dubbelt så mycket fett som appen säger att jag ska äta, och inte ens hälften så mycket kolhydrater som den säger att jag ska äta... Är det bra? Hahahaha ^^

• Fru Mamma

Tar du mest grönsaker så borde det ju inte vara någon fara alls! Och någon gång ska man väl få unna sig sådana saker också? :S ;)

• Fru Mamma

Jahaja... Nu sitter barnen och maken och smaskar chips... Och jag tappar helt klart sugen på att äta nyttigt och kämpa (även om det inte blivit speciellt mycket kämpa denna veckan :P).. Jag kommer ju ändå aldrig gå ner i vikt... Jag kommer bara bli fetare och fetare och till slut kommer jag vara med i den där jäkla guinnes rekordbok som den fetaste människan genom tidernas historia :( och det faktum att appen sa till mig att jag inte fick äta middag gör ju inte att jag mår bättre när dom sitter bredvid och bara MÖLAR in näve efter näve... Av mina favoritchips!!! :'( visst, gurka i all ära, men SÅ gott är det inte! :P och så ska jag hålla på i EVIGHETER!!!! EVIGHETER, I tell you!

• Fru Mamma

Gittan: jag började räkna kalorier igår, med hjälp av shapeup, och då hade jag ätit upp alla kalorier (förutom 200) redan vid sista mellanmålet, så då fanns det inte tillräckligt många kalorier kvar för att jag skulle kunna äta middag (potatis, fisk och äggsås), så jag fick nöja mig med en smoothie..

Och nja, taskigt var det väl inte egentligen, vi har alltid chipsmys på fredagar och godis på lördagarna, och barnen ska ju inte straffas för att jag är överviktig :P och gubben snodde chips ur barnens skålar när jag inte var i rummet (trots att han också har självvalt godis- och chipsförbud nu)...

Jag tog faktiskt två små chipsbitar igår, men sen stoppade jag :D

Idag ska jag städa som en tok, för ikväll kommer svärisarna och ska passa alla barnen medan jag och maken är på date.. Och då lär det bli svårt för mig att räkna kalorier, så det skippar jag ikväll, och satsar istället på att äta sakta och stoppa när jag blir mätt.

• Fru Mamma

En himmelsk drog: smoothie var supergott faktiskt :) och angående zumba... Nej, det ser mycket lättare ut än vad det är :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor