Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Resultatet av första fastan blev väl sådär. Gick ner 0,9 kg och det är väl ok rent viktmässigt. Men tyvärr var det inte fett som försvann, fett var bara 0,1. Och eftersom jag käkar lchf så var det inte vatten som försvann heller....alltså måste det ha varit muskelmassa. Eller tänker jag helt fel? Var och skulle leta lite nya kläder igår, men det var inte kul. Jag är fortfarande inte en hm 38:a på topparna, vilket var mitt mål redan till förste maj. Men till sommaren så..

• spökplumpen

Jag väger mig kanske 5-6 gånger och så går jag efter det resultat som den visar flest gånger, för visst är det lite felmarginal på vågar. Jag är fortfarande snurrig fast jag har ätit frukost, någon sommar en teori om varför?

• spökplumpen

Hjärtemamma: Inte är det en katastrof heller. Gjort är gjort och därmed kan man inte göra något åt det och således får man inte gräma sig över det heller. Nu vet du att du mådde kasst efter att ha ätit snabbmaten och förhoppningsvis gör du inte om det. Personligen ser jag snabbmat som något man äter när man inte har något val tex när man är på resande fot och det är det som finns längs vägen. Själv skulle jag önska för egen del att jag kunde vara nyttig och måttlig när jag utsätts för frestelser, men så långt har jag inte kommit....än. Jag passar istället på och frossar i friterat, pommes, chili cheese och dipp. Suck, så dum man är va? Men hur som helst, grattis till att vågen går neråt! Och som sagt gjort är gjort, nu gäller nya tag! Jag tror dessutom att du får bra med vardagsmotion när du jobbar så mycket?

• spökplumpen

Lije: nej, förutom att jag var hungrig och snurrig så tyckte jag inte alls att det var särskilt jobbigt. Tom humöret funkade. Jag kommer nog att fortsätta men jag kommer nog att testa en annan metod nästa gång. 16-8, där man fastar 16 timmar och sen har ett 8 timmar lång ätfönster. För jag tyckte det var lite jobbigt att gå hungrig hela tiden. Dvs att man inte ens blev mätt när man åt. Så nästa gång satsar jag på att skippa frukost och äta lunch och middag istället. Haha man är ju inget om inte bekväm av sig!

• spökplumpen

Jag bestämde mig igår kväll för att köra en fasta till, denna gång 16/8. Så från 21 till nu till lunch vid 13. Vägde mig imorse och det diffade bara 0,1 kg men igår hade jag vilodag då det blev inte mer än 3800 steg. Men sen gjorde jag något som jag aldrig gör och det var att väga mig igen innan duschen nu strax innan lunch. Och då visade vågen ner 0,4 och allt i fett. Lite lätt nördig som jag är hade jag testat innan och jag befann mig i optimal ketos. Jag räknar inte med vad vågen sa nu innan duschen men det känns lovande inför morgondagen. Och nu njuuuuter jag av att få äta mig mätt! Kycklingfilé fylld med fetaost och soltorkade tomater och till det en sallad bestående av gurka, tomat, röd mangold, olivolja och balsamvinäger samt lite salt och peppar. Smaskens! Sen ska jag sätta mig med mitt örtte med grädde i och deklarera och njuta av att det är tyst här hemma. Idag är livet bra ljuvligt!

• spökplumpen

Evelinas syster: Shit, vilken skillnad! (Inte för att jag tyckte du var stor på första bilden heller!) Nu måste du vara i mål va? Måste erkänna att jag känner mig dödligt avundsjuk på dina snygga ben!  

Mammakalmar: Du får rapportera resultaten av fastan sen!! 

Jag är också med. För gissa om jag behöver det? Jag testade 16:8 fastan fast jag missade lite poängen när jag fortsatte äta efter mitt ätfönster var slut, tänkte mig inte för. Iaf så visade vågen 1 kg upp dagen efter. Jeay. Självklart tyckte jag dödligt synd om mig själv. Och när vi var hos svärisarna och jag var hungrig och maten var flera timmar bort så sa jag att jag var fikasugen och vips så gick farfar och handlade fika. Så 3 wienerbröd rakt ner i kistan för att försöka dämpa hungern....det hjälpte inte ens mot suget. Och väl hemma sen på kvällen så tyckte jag ännu mera synd om mig själv och hintade något om hamburgare till sambon och "snäll" som han är åkte han då och köpte det. Så friterad fiskburgare, pommes och chili cheese. Harkel, harkel...dvs sånt som jag aldrig äter i vanliga fall. Åhh vad låg jag kände mig. MEN jag bestämde mig samtidigt för att om jag skulle äta det så fick jag inte ha dåligt samvete dagen efter. Så trots att det var ett dåligt val så var det ändå ett medvetet val från min sida.

Igår blev det dock 16:8 på riktigt. -0,4 kg men 0,2 upp i fett. Om man bara tittar på vågen så vette sjutton om det är värt att fasta för resultaten jag verkar få skiljer sig inte särskilt mycket mot vad jag kan uppnå iaf. Men jag känner mig trots allt lättare i kroppen och vetskapen om att fastan är bra både för kroppen och hälsan gör att jag ändå kommer fortsätta med det. Störst effekt verkade dock 500 kcal fastan ge. Fast då hade jag å andra sidan bränt 2800 kcl den dagen också. Den initiala snurrigheten varade bara första fastedagen och dagen efter. Under de andra fastetiderna har jag inte upplevt samma. Det jag tycker är trist är att det verkar som att jag måste "svälta" mig ner till halva portioner för att kunna gå ner i vikt. Jag anser att livet är till för att njutas och att då tvingas späka sig själv känns inte särskilt lockade. Ja, lite så här går mina tankar i fastandet första skede. Men jag ska ge det minst en månad innan jag tänker besluta mig för att fortsätta eller lägga av. I dagsläget ser det nog ut som att jag kommer fortsätta dock med tanke på de effekter det "ska" ha för hälsan.

Nu har jag lämnat barnen på dagid och gått 6600 steg och ska nu ta mig lite frukost innan jag ska iväg på min massage och akupunktur. Fast idag blir det en vanlig frukost för jag kände mig jättesnurrig och svimfärdig sist när jag bara ätit en halv normal frukost innan.  

• spökplumpen

Lije: usch och fy för dig. Bara för att du sa så där så gick jag lite bananas igår när jag handlade mat. Tänkte passa på att njuta duktigt på mors dag. En minivariant av hotellfrukost, middagsmaten måste jag fundera på men helt klart är en citrontårta till efterrätt.

• spökplumpen

Jag vägde mig imorse och ner 0,4 kg men tro faan att jag fortsätter att gå upp i fettvikt. Bläääää

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor