• Annaïck

bikini pa 7-aring?

Min dotter pratar ofta om att hon vill ha en bikini (är 7 ar) men jag tycker att det är lite löjligt pa ett sa litet barn. Jag antar att det är ett sätt att leka vuxen...vad tycker ni? Jag tycker bikini är ok när brösten börjar växa och det liksom finns nagot att täcka över :D

• Svar på tråden bikini pa 7-aring?
  • straw2008

Vår 2 åring har bikini o känner sig jättefin i den. Vad som påverkar er dotter är ju de värderingar NI lägger i bikinin. låtsas bara att det är en baddräkt o låt henne bära den om hon vill.

I kinamockaskogen.....
  • Niju

Så hon ska ha bara nederdel eller baddräkt på sig? Det är ju jätte fint med bikini, finns ju för barn med ex pippi på...varför ska det bara vara för vuxna förstår inte?
    Har i alla fall köpt en blommig bikinin till min 2 åriga tjej Glad 

• Annaïck
    Niju skrev 2013-04-05 12:47:44 följande:
    Så hon ska ha bara nederdel eller baddräkt på sig? Det är ju jätte fint med bikini, finns ju för barn med ex pippi på...varför ska det bara vara för vuxna förstår inte?
    Har i alla fall köpt en blommig bikinin till min 2 åriga tjej Glad 
    Mina barn har solskyddskläder ute och baddräkt pa badhuset. Jag gillar inte riktigt kläder som ska göra barn till mini-kvinnor (gäller även kläder med "lolita"stil osv).
  • MrsKnapa

Nä bikini på barn ser urlöjligt ut!!
    Precis samma sak som att köpa en bh aa kupa..

• NochA

Min dotter har själv valt både bikinis och baddräkter sen länge, hon fyller 7 i år (med lite input från mig givetvis). Hon väljer mycket hellre bikini och använder oftast överdelen oxå för att hon tycker att det är fint och för att jag har det o hon vill ha likadant. 

• Annaïck

De som är i linne-stil känns mer ok men dottern kollar ju in bh-stilen om ni vet jag menar Skrattande

• Annsofie82

Bikini tycker jag är ok i sjuårs åldern OM den ser ordentlig ut! Har gått och tittat en hel del. Ibland blir man mörkrädd. Små trekants bikini till småflickor är... ja, vad ska man säga? Men ett par hipsterbyxor och en överdel som är mer som en top funkar tycker jag. Så länge det inte ser ut som minivarianter till vuxna.

Min dotter har ff blöjbadbyxor. Men i sommar ska hon få ett par blå med fiskar på :) i boxermodell från pojlavdelningen. Bara för att jag tycker hajar är roligare än volanger ;)

• apelsinmandarin01

Ser inget fel alls med att en 7åring har bikini. Utan tycker hon kan få börja välja lite själv. Kanske kan du göra en liten kompremis att du bestämmer vilka bikinis hon isf får välja mellan? För isf tycker jag baddräkt år lita "vuxet" som bikini. År ju bara att bikini är mer inne just nu. Jag hade låtit min 7åring haft en bikini om hon ville det. (Om jag hade haft någon nu har jag en son)

• Niju
    Annaïck skrev 2013-04-05 12:54:57 följande:
    Mina barn har solskyddskläder ute och baddräkt pa badhuset. Jag gillar inte riktigt kläder som ska göra barn till mini-kvinnor (gäller även kläder med "lolita"stil osv).
    Den jag köpte till min dotter är som ett blommigt litet linne med volanger, går nästan ner till naveln. Nederdelen är samma blommor med volanger på rumpan lite hipster, den är jätte barnslig inget en vuxen kvinna skulle ha på sig. Så länge det inte är miniatyr bh-liknade liknar de ju inte minikvinnor alls...
Svar på tråden bikini pa 7-aring?