• Annaïck

bikini pa 7-aring?

Min dotter pratar ofta om att hon vill ha en bikini (är 7 ar) men jag tycker att det är lite löjligt pa ett sa litet barn. Jag antar att det är ett sätt att leka vuxen...vad tycker ni? Jag tycker bikini är ok när brösten börjar växa och det liksom finns nagot att täcka över :D

• Svar på tråden bikini pa 7-aring?
  • Zoe03
    W Goldberg skrev 2013-04-05 13:20:30 följande:
    Då jag var liten för si så där 100 år sedan hade det ingen betydelse om man hade baddräkt eller bikini.

Jag tror faktiskt inte att någon ens funderade över det sexuella i en bikini då.

Barnen fick ha det dom trivdes i utan att det lades vuxna värderingar i det.

Jo, det fanns säkert pedofiler då också, men som det låter nu för tiden så finns det en potentiell pedofil i varje gatuhörn.

• mebbebebbe
    W Goldberg skrev 2013-04-05 13:20:30 följande:
    Då jag var liten för si så där 100 år sedan hade det ingen betydelse om man hade baddräkt eller bikini.
    Jag tror faktiskt inte att någon ens funderade över det sexuella i en bikini då.
    Barnen fick ha det dom trivdes i utan att det lades vuxna värderingar i det.
    Jo, det fanns säkert pedofiler då också, men som det låter nu för tiden så finns det en potentiell pedofil i varje gatuhörn.
    Men då såg ju även badkläderna annorlunda ut....
  • MammatillNicole

Herregud, är det paranoia eller bara prydhet som har smittat Sverige?? Helt otroligt att man ska bli dömd av folk för att ens barn har bikini på stranden nuförtiden

• SuzR

Tycker det ser skitkonstigt ut med bikini på sådana små barn och hoppas verkligen inte min dotter vill ha det. Vad är det för fel på baddräkt??

• W Goldberg
    mebbebebbe skrev 2013-09-14 11:08:40 följande:
    Ha ha, nä faktiskt inte.
    Det fanns triangelbikini och tangatrosor för dom som ville ha.

Det var nog kanske på 70-talet och inte för hundra år sedan om jag tänker efter. 
  • sextiotalist
    mebbebebbe skrev 2013-09-14 11:08:40 följande:

Lite annorlunda ut, men det har mer med modet att göra, trekantsmodet har inte funnits så länge, men fanns tidigare. Jag har nog haft alla typer av bikinis och jag är också från stenåldern.
  • Dan Syndrom

Min sexåriga dotter har sprungit runt med bar överkropp hela sommaren. Gillar inte bikini till småbarn. Hon har ju dock en bikiniunderdel men ingen BH till de obefintliga brösten.

• mebbebebbe
    W Goldberg skrev 2013-09-15 09:55:29 följande:
    Ha ha, nä faktiskt inte.
    Det fanns triangelbikini och tangatrosor för dom som ville ha.

Det var nog kanske på 70-talet och inte för hundra år sedan om jag tänker efter. 
    tanga för barn?! har svårt att tro det!
  • mebbebebbe

jag tycker en smal trekants bikini är ungefär som att ta på barnet en BH, sjukt! och det ser inte bra ut, det känns sexualiserande

• W Goldberg
    mebbebebbe skrev 2013-09-24 21:02:43 följande:
    tanga för barn?! har svårt att tro det!
    Det fanns alla variationer, jag lovar.
    Men de flesta använde "vanliga" för bekvämlighetens skull.

Det var väldigt modernt med smala guldband och liknande i kanten på bikinin då.

Alla typer av bikini funkade, utan att nån tänkte så mycket på det.
Svar på tråden bikini pa 7-aring?