• Annaïck

bikini pa 7-aring?

Min dotter pratar ofta om att hon vill ha en bikini (är 7 ar) men jag tycker att det är lite löjligt pa ett sa litet barn. Jag antar att det är ett sätt att leka vuxen...vad tycker ni? Jag tycker bikini är ok när brösten börjar växa och det liksom finns nagot att täcka över :D

• Svar på tråden bikini pa 7-aring?
  • mama01
    Mickan76 skrev 2013-04-05 14:31:39 följande:
    Många 7-åringar har ju bikini, det hade man ju själv som barn. Inte värt att göra nån större grej av, kan jag känna.

Håller absolut med min  7 åring har haft bikini flera år ibland har hon bara byxorna men det är som ett klädes plagg och hon tycker det är fint med hel bikini tycker barnaen ska få välja själva ser inet problem med det.

Mamma Malin 
  • MammatillNicole

Min 9 åring har flera olika bikinis, även trekantsbikinis 

• Duckan

Vår tjej har kört med bara byxa i nåt år (alt baddräkt), men nu är det som det är och oftast vill hon ha sin överdel och vi låter henne ha det. Orkar inte bli speciellt upprörd över det. Sån där soldräkt som du visar bild på ts har hon inte haft på många år.

• MammatillNicole
    Duckan skrev 2013-09-02 12:45:50 följande:
    Vår tjej har kört med bara byxa i nåt år (alt baddräkt), men nu är det som det är och oftast vill hon ha sin överdel och vi låter henne ha det. Orkar inte bli speciellt upprörd över det. Sån där soldräkt som du visar bild på ts har hon inte haft på många år.
    Min flicka kör ganska ofta utan överdelen
  • Kina79

Mina tjejer är 9 1/2, 7 1/2 och lite mer än 3 år gamla.
    De har både baddräkter o bikinis, alla tre.
    Men de får inte ha trekantsöverdelar, o inga överdelar med snören som knyts.
    Mer toppar i olika modeller

• mebbebebbe

en "sportbehå" modell är väl okej isåfall...

• Buster1994

Klart hon borde få ha bikini.
    Ser inte de dåliga me det de borde hon få välja själv!
    Gud vilket storebror Sverige vi börjar få..

• mebbebebbe

så länge det inte är trekants överdel och mini underdel tycker jag det är okej...
    tycker det ser hemskt ut med trekants bikini på barn, typ"sexigt", det hör inte hemma på ett barn, förstår inte att dom gör såna små

• Dr Mupp

Visserligen tio men inga bröst för det. Hon har både baddräkt och jättefjanting trekantsbikini. Hon får välja själv och i 99% av fallen väljer hon baddräkten. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden bikini pa 7-aring?