• Annaïck

bikini pa 7-aring?

Min dotter pratar ofta om att hon vill ha en bikini (är 7 ar) men jag tycker att det är lite löjligt pa ett sa litet barn. Jag antar att det är ett sätt att leka vuxen...vad tycker ni? Jag tycker bikini är ok när brösten börjar växa och det liksom finns nagot att täcka över :D

• Svar på tråden bikini pa 7-aring?
  • nozpa
    Niju skrev 2013-04-05 13:06:44 följande:
    Den jag köpte till min dotter är som ett blommigt litet linne med volanger, går nästan ner till naveln. Nederdelen är samma blommor med volanger på rumpan lite hipster, den är jätte barnslig inget en vuxen kvinna skulle ha på sig. Så länge det inte är miniatyr bh-liknade liknar de ju inte minikvinnor alls...

Har nog inte en likadan, men dottern som blir 2 i sommar har fått en liknande bikini. Det är ju inte som en bikini jag skulle dra på mig. Utan mer som en baddräkt som man klippt bort några cm på i mitten bara.
    Smidigt att kunna byta underdelen efter dom badat tänkte jag. 
  • W Goldberg

Då jag var liten för si så där 100 år sedan hade det ingen betydelse om man hade baddräkt eller bikini.
    Jag tror faktiskt inte att någon ens funderade över det sexuella i en bikini då.
    Barnen fick ha det dom trivdes i utan att det lades vuxna värderingar i det.
    Jo, det fanns säkert pedofiler då också, men som det låter nu för tiden så finns det en potentiell pedofil i varje gatuhörn.

• jashrinah

varför inte , skillnaden på en bikini och en bardräkt är ju att den ena är i 2 delar. 

ska man vara hård på att dem inte får ha nått "vuxet " så får dem ju iså fall inte ha baddräkt heller utan enbart badbyxor. 

en sånn här bikini är väll ändå inte så farligt ? 

• Annaïck
    jashrinah skrev 2013-04-05 13:40:44 följande:
    varför inte , skillnaden på en bikini och en bardräkt är ju att den ena är i 2 delar. 

ska man vara hård på att dem inte får ha nått "vuxet " så får dem ju iså fall inte ha baddräkt heller utan enbart badbyxor. 

en sånn här bikini är väll ändå inte så farligt ? 

de där verkade ju ok men min dotter vill ju ha vuxenstilen :D
  • tessi3h

Att sätta bikini på en tvååring tycker jag ser helt knäppt ut. Det är ju svårare med en sjuåring som själv vill och påverkas av kompisar, reklam och normer men egentligen tycker jag inte bikiniöverdel är aktuell förrän de börjar få bröst.

• jashrinah
    Annaïck skrev 2013-04-05 13:46:23 följande:
    de där verkade ju ok men min dotter vill ju ha vuxenstilen :D
    haha :D  3 kants bikini eller sånn som är en riktig bh ? :P 
  • jashrinah
    Annaïck skrev 2013-04-05 13:52:27 följande:
    lite tramsig ser väl ända bikinin ovan ut???
    absolut , den hade nog sätt mindre tramsig ut om hon varit på en strand ^^

Svar på tråden bikini pa 7-aring?