• Anghammarad

Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?

Vi har alltid haft svårt att sova tätt intill varandra så när vi köpte en ny säng för några år sedan specialbeställde vi en 210x210 säng. Vi har numera problem när vi sover borta och måste ligga i en vanlig 180 dubbelsäng men vet samtidigt att det finns folk som utan problem sover två i en 90 säng.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?
  • bodimit

180cm. Och ändå klagar min man att han inte har tillräckligt mycket plats att bre ut sig påDrömmer

• fjonkelina

Tänkte helt fel när vi köpte säng så det blev 160 bred säng tyvärr. Någon gång byter vi upp oss till 180 förhoppningsvis.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Petrol

Två hopslagna 120sängar.

240 alltså som rymmer två människor och en katt.

• Mariana 580

180. då får även 2 katter plats :P

skulle räcka med 160 igentligen.
    120 funkar fint det oxå. hade det i nästan 7 månader.
    90 funkar kortare perioder.

Jag är kramig vid sänggången. rullar sedan undan lite, men "behöver" en viss kroppskontakt. tex med fötterna eller dyl.
    Vi är två ganska små människor för den delen oxå.

• Mercurialis

Vi har en 180 cm bred säng. I den ryms två vuxna och ofta även två barn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • idis78

Vi har en 160 bred säng. Skulle vilja ha en bredare. Nästa gång vi byter blir det helst 200 bred.

• IsDimma

180 och då trängs vi ändå på samma sida på mornarna då han har mer eller mindre rullat över till mig

• Mabaja

180-säng. Då är vi två vuxna som fylls på under natten. På morgonen är det två vuxna, två barn och en katt i sängen

Svar på tråden Hur bred säng sover ni som är sambos/gifta i?