• nean82

Hushållsassistent

Hej!
    Jag ska skaffa mig en assistent och vill gärna ha tips.
    Vilka är ni nöjda/missnöjda med? Varför?

Jag vill ha den främst för degar men vill även kunna vispa smet. Däremot har jag inget behov av köttkvarn och rivjärn etc.
    Vill ha en som kan hantera rätt stora degar.

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Hushållsassistent
  • Gryntroll

Jag är supernöjd med min KitchenAid Artisan för att vispa och deg, men den tar ju inte så stora degar. För oss räcker degskålen och så använder vi köttkvarn och korvhorn ganska ofta. Lite andra behov än dig med anera ord. Har dock börjat kika lite på Huskvarnas assistent men minns inte namnet, den tar större degar.

• Fia 28

Kenwood chef har jag. Enda nackdelen är väl att den tar stort utrymme i skåpet.

• nean82

Gör du egen korv förresten? Hur går det? Blev nyfiken Glad

• nean82
    Fia 28 skrev 2013-04-08 12:41:50 följande:
    Kenwood chef har jag. Enda nackdelen är väl att den tar stort utrymme i skåpet.
    Ok Tack! men du är nöjd med funktionerna? Glad
  • nean82

Det är ju ett rätt dyrt inköp så jag vill ju kolla vad andra har för erfarenheter och inte bara chansa.

• hittpånåt

Ankarsrum Assistent, den som tidigare hette Elektrolux.

Helt suverän, tar stora degar och verkar vara outslitlig. 
    degskålen är slät inuti och lättdiskad. Konstruktionen verkar vara så smart utformad att förslitningsdetaljer verkar inte finnas.

Det har ju sett ungefär likadan ut sedan 40-talet, har själv en från 70-talet som jag köpte på auktion för 12 år sedan och har använt den i stort sett dagligen sedan dess utan problem.

Har sett att de ofta säljs på Tradera och man kan få en för runt 1000 kr där.

• nean82

Tack för tipset! Jag vill ha en slät degskål glömde skriva det Glad

Svar på tråden Hushållsassistent