Anton Chigurh skrev 2013-11-02 00:14:08 följande:
Till å börja med, Saftis, så har jag aldrig sett en vackrare bild där en gasmask är en del av bilden, och det beror med all säkerhet på att masken sitter på en vidunderlig skönhet.
Ja....sen din foundation, Saftis, så skulle du kanna vira i hela kålroten med cellofan först, i sjudubbla lager, och glöm för helvete inte att skära hål, för, i första hand mun och näsa, du kan få problem annars. typ att det blir jobbigt att andas....och nu snackar vi riktigt jobbigt, men gör du som jag beskriver här...skär hål till mun, näsa, och förstås ögonen, så är det, om jag får säga det själv, en genial lösning på ditt foundation-problem. Du kan härmed anse det problemet som löst....
Att det är lite tungt att andas i en gasmask brukar bero på att den är sketfull med DDT alternativt senapsgas, populärt kallat bis(2-kloretyl)sulfid, men det är inget du skall oroa dig för, Saftis, för det mesta brukar möget hänga kvar i filtret. Men..att det är tungt att andas genom en gasmask kan också ha att göra med att det är en helvetes massa ull, och eller, cellulosavadd, som du skall dra in den syrehaltiga luften genom, alltså genom ullen i filtret, luften du så väl behöver för att överleva festen, har du sen ett kolfilter i masken också, med sk aktivt kol, Saftis, blir det inte lättare precis. Utandningen bör gå ganska lätt, det sker, i normalfallet, genom en envägs ventil, utan nån jävla ull i vägen. Skall du till Tokyo bör du se till att ha ett kolfilter av nyare årgång installerat eftersom det aktiva kolet förlorar sin verkan efter att varit monterat ett tag, även om masken inte använts. Tror det är nåt med att syremolekylerna i luften förbrukar kolet....men men, oavsett... Tokyo = Nytt kolfilter. Skit i orsaken, bara gör som jag säger.
Har du för avsikt att knulla med masken på dig bör du se till att mannen är den som gör grovjobbet, för det första immar maskhelvetet igen, och för det andra kommer du tycka att syretillförseln är i sämsta laget, således, Saftis :
Knulla, med mask på = minimala kroppsrörelser. Att ge honom en avsugning med masken på ser jag som nära nog omöjligt. Men du kan alltid försöka.
Lycka till, Saftis, med vad du har för avsikt att göra.
Kram. //Anton

Åh, tack för dina superba tips! Att det är aktivt kol i visste jag, och eftersom maskerna legat på något ryskt militärlager sen 60-talet så antar jag att utgångsdatumet passerat. Nu var inte tanken att vi skulle utsättas för några större mängder giftig gas eller åka utomsocknes så det är nog ingen fara. Det blir småknivigt med knullandet då vi båda är maskprydda.. Vi får turas om eller helt enkelt bara ha vaniljsex, och såklart skippa det orala. Jag ska även undvika att löpträna när jag har den på mig, jag vill helst inte svimma, jag brukar kräkas när jag vaknar upp och spya i gasmask är nog inte det som står högst upp på min "saker jag vill uppleva innan jag dör-lista".