• Anonym (inte mitt fel!)

Sambon nyps & knuffas!

Hejsan.
    Jag & min sambo har ett problem. Jag pratar mycket och högt i sömnen. Jag vrider mig också många gånger per natt, ligger nästan aldri stilla. Och när jag "råkar" prata elr vrida mig för mycket så nyper min sambo mig JÄTTEhårt. Ibland knuffas min sambo mig också så jag nästan ramlar ur sängen (några gånger har jag faktiskt rammlat ur sängen!). Detta är super jobbigt! Har blå märken på armarna (dom är rätt så små, men ändå väldigt synliga). Har försökt förklara för sambon att jag inte kan hjälpa att jag pratar i sömmnen och att det inte är mitt fel att jag vrider och vänder på mig många gångner! Men min sambo slutar inte! Vad ska jag göra!?! Tycker ni jag ska börja sova på soffan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 18:26
    På kvällarna vågar jag knappt sommna in för jag är rädd att min sambo ska bli arg och börja nypad/knuffas igen...

• Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!
  • Anonym

Nej, jag tycker att sambon ska sova på soffan - i en egen lägenhet. Jag hade aldrig kunnat leva med någon som bär sig åt så.

• Anonym (Erasmus)

Jag och frugan hade exakt samma problem när vi som nygifta flyttade ihop. Vi löste emellertid det hela på sätt att vi flyttade till en trerumslägenhet där vi kunde få varsitt sovrum. På så sätt kunde frugan väsnas hur mycket hon ville utan att jag repade humör och såg till att hon blev tyst.
    Om lusten föll på, tja, då var det bara att temporärt flytta över till frugans sovrum.

Men jag älskar inte min sambo längre (och så har jag kännt länge). Men vi har ett stort hus tillsammans med barn & allt, älskar ju mina barn (och mina husdjur) så jag har ingen lust att bli utkastad. Dessutom vet jag inte vart jag skulle ta vägen.

• Queenie70

Att ständigt få sin sömn avbruten kan faktiskt göra en människa galen. Den som stör har ansvar att lösa problemet. Även om det innebär att flytta ut i ett annat rum.

Queenie70 skrev 2013-04-16 18:12:07 följande:
    Att ständigt få sin sömn avbruten kan faktiskt göra en människa galen. Den som stör har ansvar att lösa problemet. Även om det innebär att flytta ut i ett annat rum.
    mmm. men min sambo tycker inte likadant.
  • Anonym
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 18:14:11 följande:
    mmm. men min sambo tycker inte likadant.
    Får du inte sova i ett annat rum för honom menar du?
  • Madida
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 17:38:34 följande:
    Men jag älskar inte min sambo längre (och så har jag kännt länge). Men vi har ett stort hus tillsammans med barn & allt, älskar ju mina barn (och mina husdjur) så jag har ingen lust att bli utkastad. Dessutom vet jag inte vart jag skulle ta vägen.
    Men alltså - DÄR är ju problemet. Inte att sambon knuffas och nyps.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Regnig måndag
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 17:38:34 följande:
    Sälj huset och köp två lägenheter.
    Problem solved
    Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • Rakad Apa
    Queenie70 skrev 2013-04-16 18:12:07 följande:
    Helt enig. USA använder ju avbryten sömn som tortyrmetod.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    Madida skrev 2013-04-16 18:16:37 följande:
    Men alltså - DÄR är ju problemet. Inte att sambon knuffas och nyps.

nej problemet är att sambon nyps och knuffas.
Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!