• Anonym (inte mitt fel!)

Sambon nyps & knuffas!

Hejsan.
    Jag & min sambo har ett problem. Jag pratar mycket och högt i sömnen. Jag vrider mig också många gånger per natt, ligger nästan aldri stilla. Och när jag "råkar" prata elr vrida mig för mycket så nyper min sambo mig JÄTTEhårt. Ibland knuffas min sambo mig också så jag nästan ramlar ur sängen (några gånger har jag faktiskt rammlat ur sängen!). Detta är super jobbigt! Har blå märken på armarna (dom är rätt så små, men ändå väldigt synliga). Har försökt förklara för sambon att jag inte kan hjälpa att jag pratar i sömmnen och att det inte är mitt fel att jag vrider och vänder på mig många gångner! Men min sambo slutar inte! Vad ska jag göra!?! Tycker ni jag ska börja sova på soffan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 18:26
    På kvällarna vågar jag knappt sommna in för jag är rädd att min sambo ska bli arg och börja nypad/knuffas igen...

• Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!
  • Elin 885
    Teller skrev 2013-04-16 19:20:07 följande:
    Är det normalt att misshandla sin sambo om man blir väckt?

Ni här i tråden verkar ju lika nollade.
    hon nyper och knuffar honom för att han stör hennes sömn...jag knuffar på min man när han snarkar. so what?
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 19:19:04 följande:
    Min sambo väckr ju mig hela tiden. :P
    hänvisar till mitt svar ovan.
  • Teller
    Elin 885 skrev 2013-04-16 19:21:48 följande:
    1) sluta skrik (att använda versaler uppfattas som skrikande i skrivande form)

2) Om du inte tänker sova på soffan så kan ju din sambo göra det, eller så kan ni turas om.

3) din sambo stör dig för att du stör henne. jag har svårt att tro att hon knuffas och nyps för att du ligger så tyst och stilla i sängen?? nej just det. du vänder dig hela tiden skriver du i din trådstart, vilket ju får sängen att röra sig, nu snackar i sömnen osv. hon nyper och knuffar dig för att du ska vakna och vara vaken en stund så att hon får sova (andra gången jag skriver detta nu och tänker inte upprepa det fler gånger).

3) du kanske bör utreda om du har någon form av sjukdom/funktionsnedsättning eftersom du rör dig så mkt i sömnen, eller om du har fel sorts säng som gör att du inte får den avlastning du behöver nattetid.
    Låt mig gissa Elin, du har 10 sambos som är såhär?

• Elin 885
    Teller skrev 2013-04-16 19:23:43 följande:
    Låt mig gissa Elin, du har 10 sambos som är såhär?

njae jag har inte 10 sambos, jag är gift vilket man endast kan vara till en person enligt svea rikes lag.
    men ja min sambo snarkar och jag knuffar på honom när han gör det.
  • Christi38

Lite lustigt, jag letade efter dem andra tråden och hittade dem till slut men kan inte länka från mobilen.

Iaf, där är det en man som nyper sin fru illa för att hon pratar i sömnen. Misshandel! Svarar folk. Och därmed också Lämna!

Här är det TS fel går man mer känslan av... Är det för att sambon är en Hon?

Bara nyfiken.

Den andra tråden heter: Min man nyper mig när jag pratar i sömnen.

Kolla efter den. Nån annan vid dator kanske kan länka den om ni har den kvar efter att ha skrivit i den, senast uppdaterad 1 april....

.

• Anonym (inte mitt fel!)
    Elin 885 skrev 2013-04-16 19:21:48 följande:
    1) sluta skrik (att använda versaler uppfattas som skrikande i skrivande form)

2) Om du inte tänker sova på soffan så kan ju din sambo göra det, eller så kan ni turas om.

3) din sambo stör dig för att du stör henne. jag har svårt att tro att hon knuffas och nyps för att du ligger så tyst och stilla i sängen?? nej just det. du vänder dig hela tiden skriver du i din trådstart, vilket ju får sängen att röra sig, nu snackar i sömnen osv. hon nyper och knuffar dig för att du ska vakna och vara vaken en stund så att hon får sova (andra gången jag skriver detta nu och tänker inte upprepa det fler gånger).

3) du kanske bör utreda om du har någon form av sjukdom/funktionsnedsättning eftersom du rör dig så mkt i sömnen, eller om du har fel sorts säng som gör att du inte får den avlastning du behöver nattetid.
    jag skriker inte. -.-' och jag behöver någon utreding eller vad du snackar om. rör mig inte heller HELA tiden, men hon vill att man ligger super stilla, hon vänder sig/ rör sig nästan aldrig, men hon snarkar (och jag kunde nypa/knuffa henne för det, men det gör jag inte för jag är inte dum) ja turas om låter bra.
  • jackyyouknow
    Christi38 skrev 2013-04-16 19:27:43 följande:
    Här är det TS fel går man mer känslan av... Är det för att sambon är en Hon?

.
    Får oxå den känslan. ...
  • Elin 885
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 19:29:36 följande:
    jag skriker inte. -.-' och jag behöver någon utreding eller vad du snackar om. rör mig inte heller HELA tiden, men hon vill att man ligger super stilla, hon vänder sig/ rör sig nästan aldrig, men hon snarkar (och jag kunde nypa/knuffa henne för det, men det gör jag inte för jag är inte dum) ja turas om låter bra.
    jaha....
    men om du inte upplyser henne om att hon snarkar så är det väl ditt eget fel, inget du kan skylla på henne.
  • Regnig måndag

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m69349183.html

Jo det är typisk FL att alltid hålla på det vinnande laget. Det är det som är PK-maffian.

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • jackyyouknow
    Elin 885 skrev 2013-04-16 19:26:05 följande:
    njae jag har inte 10 sambos, jag är gift vilket man endast kan vara till en person enligt svea rikes lag.
    men ja min sambo snarkar och jag knuffar på honom när han gör det.
    varför knuffar du honom? skaffa öronproppar för fan. xd
Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!