• Anonym (inte mitt fel!)

Sambon nyps & knuffas!

Hejsan.
    Jag & min sambo har ett problem. Jag pratar mycket och högt i sömnen. Jag vrider mig också många gånger per natt, ligger nästan aldri stilla. Och när jag "råkar" prata elr vrida mig för mycket så nyper min sambo mig JÄTTEhårt. Ibland knuffas min sambo mig också så jag nästan ramlar ur sängen (några gånger har jag faktiskt rammlat ur sängen!). Detta är super jobbigt! Har blå märken på armarna (dom är rätt så små, men ändå väldigt synliga). Har försökt förklara för sambon att jag inte kan hjälpa att jag pratar i sömmnen och att det inte är mitt fel att jag vrider och vänder på mig många gångner! Men min sambo slutar inte! Vad ska jag göra!?! Tycker ni jag ska börja sova på soffan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 18:26
    På kvällarna vågar jag knappt sommna in för jag är rädd att min sambo ska bli arg och börja nypad/knuffas igen...

• Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!
  • Regnig måndag
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 18:24:37 följande:
    Har ej gästrum, och hur kul är det att sova på soffan hela tiden, alla går ju igenom vardagsrumet (eller ja alla 11 barn går igenom detta vardagsrum, det andra vardagsrummet har vi en soffa men den äf alldeles för liten och för obekväm).
    Kul? Du vill snacka om kul??
    Hur kul är det för din sambo att få sin sömn störd hela tiden?
    Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
    Regnig måndag skrev 2013-04-16 18:26:01 följande:
    Kul? Du vill snacka om kul??
    Hur kul är det för din sambo att få sin sömn störd hela tiden?
    JAG får ju oxå min sömn störd när min sambo nyper mig!
    Adamsklan skrev 2013-04-16 18:27:15 följande:
    köp större säng för fan
    Men det spelar ingen roll om vi köper en jätte stor säng, min sambo här ändå när jag pratar i sömmnen. Min sambo vill nämligen att allting ska vara knäpptyst.
    Regnig måndag skrev 2013-04-16 18:23:53 följande:
    Köp salva mot blåmärken då.
    Salva hjälper väl inte mot blåmärken, eller gör den det? Vilken salva skulle du rekomendera i så fall?
    FruLiNi skrev 2013-04-16 18:29:25 följande:

Bra försök TS. Jag gick inte på det

Gick inte på vad?
    Madida skrev 2013-04-16 18:23:23 följande:
    Så du ser inget problem i att du inte längre älskar och vill leva med din sambo?

Okej, om problemet "bara" är att han nyps och knuffas så får du sova någon annanstans. På soffan, ett eget sovrum eller sådär. 
    Nej, inga problem med det.

Det är inte "bara", det är väldigt jobbigt att inte kunna sova ut riktigt!
    Han? HON.

Ska se om minstingarna kan dela rum, då kblir det ju ett rum över till mig...

• Madida
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 18:30:55 följande:
    Nej, inga problem med det.

Det är inte "bara", det är väldigt jobbigt att inte kunna sova ut riktigt!
    Han? HON.
    Okej, HON. Jag fattar att det är svårt att inte kunna sova ordentligt. Precis lika jobbigt för din sambo. Du är vuxen och har ansvar för ditt eget liv. Flytta, sov i soffan eller i ett annat rum. Punkt.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!