Jonzonto skrev 2013-04-22 20:58:02 följande:
Jag tycker det låter som om du kör snäppet för stora portioner.. Jag är 175cm lång och kör inte 1500kcal när jag ska deffa! Äter då ett litet mål ungefär varannan timme.
Testa att gå ner lite på varje mål en vecka ungefär så lär du känna om det känns som om det blir bättre. Tänk också på att inte köra light-produkter där dom har bytt ut fettet mot socker-arter (en hel del brukar byta ut mot tex majsstärkelse (har för mig att det är större sockerupptag än vanligt socker med sådant)).
Se även till att ha protein i kroppen under natte-tid (speciellt dagar när du har tränat). Jag kan rekomendera dig 250g kvarg med typ fun light stevia, gärna den vanliga och inte den som är light. Fet kost gör att du håller dig mätt längre och kroppen arbetar lite långsammare med maten. :)
En sidonot: Alkohol (i ren form) innehåller inga kalorier alls. Så tex shots kommer göra varken eller när de gäller sådant. Drinkar så är det beroende på vad man blandar med som gör kalorierna! Dock är öl och cider rena bovar!
D-vitamintillskott (senaste rekomendationerna för sverige är ungefär 2000-5000 IE per dag i tillskott) finns det vetenskapliga rapporter som visar på att det kan hjälpa en att gå ner i vikt/hålla vikten. C-vitamin (gul paprika tex) är också väldigt bra vid hård träning att få i sig mycket av.
Ja jag får väl prova att ta mindre portioner och se vad som händer. Kvarg brukar jag äta ofta men gillar inte att blanda med fun light ;) brukar ta i lite vaniljpulver (ej att förknippa med vaniljsocker) eller bara äta det naturellt jag gillar den sträva syrliga smaken :D och sen håller jag med dig om lightprodukterna försöker alltid hålla mig långt borta från dom ;)
Jag dricker aldrig ren alkohol då jag är så lättpåverkad, och ingen öl el cider brukar bli rödvin istället för mig.
D-vitamin ska jag kolla in!! Tack för tipset :)