• Anonym (TjockiS)

Är jag tjock? Behöver jag gå ner i vikt? Ärliga svar tack!

Hej jag undrar vad ni tycker om min kropp. Är jag tjock? Jag försöker gå ner i vikt men nu känns det som att det står still. Jag tränar ca 5ggr/v och äter nyttigt efter GI metoden. Har på bilden gått ner ca 10kg från där jag började men jag vill ner ca 15kg till.  Är det bra jag som tycker jag är en tjockis? Behöver jag gå ner mer?

• Svar på tråden Är jag tjock? Behöver jag gå ner i vikt? Ärliga svar tack!
  • Jonzonto
    Jonzonto skrev 2013-04-21 13:15:14 följande:

Vore isf nästan lättare att se en bild på hur din figur ser ut då?
    Sorry, jag är trött.. Det är ju en bild du har postat! >_<

Men vad kör du för träning?
  • Anonym (TjockiS)
    Jonzonto skrev 2013-04-21 13:15:14 följande:
    Okej. Du har ju uppenbarligen koll på detta iaf! ;)

När det gäller BMI så är den svår att lita på (speciellt på tjejer som tränar) då träningen gör att man ofta hamnar på övre delen av skalan trots bra figur men det är mängden muskler som spökar. BMI är ju bara en ratio mellan längd och vikt.. Den tar inte hänsyn till andra faktorer tyvärr.. :/

Vore isf nästan lättare att se en bild på hur din figur ser ut då?
    Joo visst är det så gällande BMI men jag har ju fortfarande mycket fett kvar vilket tydligt syns på mina bilder jag lagt upp i min TS
  • Anonym (TjockiS)
    Jonzonto skrev 2013-04-21 13:16:21 följande:
    Sorry, jag är trött.. Det är ju en bild du har postat! >_<

Men vad kör du för träning?
    ingen fara ;) 

Jag försöker träna ca 5ggr/v då kör jag minst 30min-1h kondition i form av crosstrainer/cykel/löpband och sen styrketräning blandat med funktionell träning. Ibland lyfter jag enbart tungt för att trötta ut en viss muskelgrupp till max. Kör tabata-metoden vissa dagar, ja du fattar säkert :) Brukar blanda från dag till dag just för att maxa min träning och inte överträna vissa muskelgrupper. 
  • Jonzonto
    Anonym (TjockiS) skrev 2013-04-21 13:23:39 följande:
    ingen fara ;) 

Jag försöker träna ca 5ggr/v då kör jag minst 30min-1h kondition i form av crosstrainer/cykel/löpband och sen styrketräning blandat med funktionell träning. Ibland lyfter jag enbart tungt för att trötta ut en viss muskelgrupp till max. Kör tabata-metoden vissa dagar, ja du fattar säkert :) Brukar blanda från dag till dag just för att maxa min träning och inte överträna vissa muskelgrupper. 
    Okej.. Ja, de låter ju varierande å bra.

När äter du maten? Ser du till dig att få i dig extra protein (tex genom proteinpulver) vid träningspassen (speciellt efter)?
    Har du testat att deffa någon gång?
  • Anonym (TjockiS)
    Jonzonto skrev 2013-04-21 13:56:35 följande:
    Okej.. Ja, de låter ju varierande å bra.

När äter du maten? Ser du till dig att få i dig extra protein (tex genom proteinpulver) vid träningspassen (speciellt efter)?
    Har du testat att deffa någon gång?
    Jag försöker äta var 3:e timma har tre huvudmål frukost, lunch och middag sen små mellanmål, 2-3st beroende på när jag går upp. Brukar äta ett mellanmål ca 1h innan träning och efter tar jag oftast  en proteinshake. Ibland blir det ett huvudmål innan men det är beroende på vilken tid på dagen jag tränar, men oftast blir det träning på förmiddagen runt 11. Brukar ligga runt 1500-1600kcal/dag. Väger all mat innan så har bra koll på det.
  • rrushe

Okej, inga barn.. Jag tycker du är tjock, eller rätt mullig. Jag är 174 och väger 77 kg just nu. Jag hat två barn, varav den yngsta är 2 månader. Jag känner mig jättetjock. Jag mår bra och ser bra ut när jag väger 65-70 kg. Jag tror att man mår bättre när man inte väger för mkt, det är jobbigt för kroppen att vara tung. Det tycker jag iaf.. Lycka till med träning och allt! Mkt bra jobbat!!

• Jonzonto
    Anonym (TjockiS) skrev 2013-04-21 14:17:04 följande:
    Jag försöker äta var 3:e timma har tre huvudmål frukost, lunch och middag sen små mellanmål, 2-3st beroende på när jag går upp. Brukar äta ett mellanmål ca 1h innan träning och efter tar jag oftast  en proteinshake. Ibland blir det ett huvudmål innan men det är beroende på vilken tid på dagen jag tränar, men oftast blir det träning på förmiddagen runt 11. Brukar ligga runt 1500-1600kcal/dag. Väger all mat innan så har bra koll på det.
    Okej.. Du var 168cm skrev du va?
    Det känns som om 1500-1600kcal är kanske lite väl mycket ändå.. Men hur länge hade du hållt på å tränat?
  • Tom Araya
    Jonzonto skrev 2013-04-21 23:26:53 följande:
    Okej.. Du var 168cm skrev du va?
    Det känns som om 1500-1600kcal är kanske lite väl mycket ändå.. Men hur länge hade du hållt på å tränat?
    Det beror ju alldeles på hur mycket hon förbränner.
    Jag skulle inte råda någon att gå under det energiintaget utan istället öka förbränningen med mer motion.
  • Anders 150
    Anonym (TjockiS) skrev 2013-04-18 21:46:50 följande:
    Hej jag undrar vad ni tycker om min kropp. Är jag tjock? Jag försöker gå ner i vikt men nu känns det som att det står still. Jag tränar ca 5ggr/v och äter nyttigt efter GI metoden. Har på bilden gått ner ca 10kg från där jag började men jag vill ner ca 15kg till.  Är det bra jag som tycker jag är en tjockis? Behöver jag gå ner mer?

nä i mina ögon är du perfekt, behöver inte gå ner ett hekto ens.
    Du e superläcker som du ser ut nu

Tobben 
Svar på tråden Är jag tjock? Behöver jag gå ner i vikt? Ärliga svar tack!