Essence skrev 2013-04-20 14:15:16 följande:
Underbart. =)
Vår katt är verkligen en familjemedlem. Hon fullkomligt älskar vår sexåriga dotter, de går och lägger sig tillsammans varje kväll. Där ligger hon kvar en timme och vaktar dottern och ser till att hon sover tungt, sen kommer hon ut i vardagsrummet och kryper upp hos mig eller min man. Hon jamar snällt vid balkongdörren när hon vill ut och titta på fåglar, och hon slår med tassen på handtaget när hon vill in. Hon vill alltid ha sällskap när hon äter. Hon säger inte ett ord när jag borstar henne eller klipper hennes klor. Hon spinner näst intill jämt. Hon är verkligen en katt med personlighet och hjärta. Tacka gudarna för att det finns blandraser.
Åh va härlig kissen låter :)
Min lilla kisse är också väldigt sällskaplig, ligger gärna på axeln och sover när jag går runt och städar :p
Kommer jämt upp i knät när vi tittar på tv och slänger sig ner på rygg med tassarna i vädret och vill bli kliad i magen. När våra närmsta vänner är här med sina barn så är hon inte ett dugg skygg utan gosar gärna med barnen och busar försiktigt, hon har ett otroligt tålamod.
När katterna lyfter upp henne så kurrar hon och hänger bara som en slapp handduk och blir inte alla sur trots att barnen kan vara ganska på och jobbiga :)
Hon har så bra temperament och välkomnar både andra katter och hundar utan problem, nya människor hoppar hon upp i knät på direkt och alla våra vänner avgudar henne!